Alla inlägg den 11 december 2012

Av André Aldenhov - 11 december 2012 20:17

Det blev kväll även idag! Ingen träning av något slag och det är nästan helt bra. Känner i kroppen efter en del tuffa singlar de senaste dagarna att vilodagen kom helt rätt! Däremot påverkar det även vikten. Eller rättare sagt: ingen träning-ingen viktpåverkan! Ligger alltså lite högt idag. Dock är det helt under kontroll och kommer att bli lite bättre imorgon. Då kommer det bl.a att bli "mini-maxning" i knäböj bak. Någonstans i 170-området hade jag tänkt.

Snart kommer det bilder till bloggen!

När man vet att man inte ska göra fler lyft (ryck/stöt) innan det är tävlingsdax, så infinner sig alltid en slags osäkerhetskänsla. Detta är dock bara bra, eftersom det påbörjar den mentala processen med att ta lyftningen allt mer på allvar. Att så smått börja förbereda sig på tävlingsprocessen. Denna mentala "startsträcka" leder fram till suget efter tävlingslyft. Snart dax! =)

Raise Cain på stereon idag. Sjukt hårt! Grymt bra!

Av André Aldenhov - 11 december 2012 14:13

4 dagar kvar! Snart är det alltså SM-dax och de sista små detaljerna petas in på sin plats. Man kan ju inte direkt utföra några mirakel så här i slutspurten så det handlar mest om att få till en bra känsla...

...och en bra känsla har jag! Fick kört några riktigt bra vändningar igår, där tajmingen för en gångs skull var riktigt bra (eller iallafall något bättre än vanligt) och det kan vara avgörande! Kanske börjar lita på vändningen efter detta?!

Dessutom lite dragmaskin, bic/tric, axlar och bencurl bak.

Vikten under kontroll trots (eller rättare sagt tack vare) ordentligt köttätande. Visst energitapp emellanåt, men jag tror inte det ska spela någon roll. Iallafall inte så länge det inte börjar påverka humöret negativt.

Ingen träning ikväll och imorgon ska jag upp och singla lite i knäböj bak. Sen är jag så förberedd jag kan bli. Bara själva tävlingen kvar =)!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards