Alla inlägg den 19 december 2012

Av André Aldenhov - 19 december 2012 14:58

Loggan och signaturen =)!


 

Av André Aldenhov - 19 december 2012 14:29

Här kommer lite fler bilder från DM i höstas!

Ryck 115 kilo

Ett ganska bra lyft faktiskt!

Blev väldigt glad och nöjd!

 


 

Glad man!! =)

 

Hoppas kunna ta mig till den formen igen utan att bara köra lyft.


Av André Aldenhov - 19 december 2012 11:30

Slutsatser LCHF och tyngdlyftning


Ska försöka mig på en slags slutsats kring mitt nyss genomförda viktminsknings-/träningsprojekt som jag skrivit om tidigare i bloggen. Vill bara först ha sagt att när jag skriver rekommendationer så menar jag ENDAST i förhållande till andra metoder än LCHF. Jag kommer ALDRIG att rekommendera NÅGON att gå ner 20 kilo utfrån en någotsånär vältränad och smal kropp!! Dessutom är all text i förhållande till tyngdlyftningsträning och inget annat!


1.Som metod för att gå ner ca 5-8 kilo under ungefär lika många veckor är detta nog den bästa jag testat. Detta mest beroende på att man ständigt är mätt och därför känner sig pigg och på gott humör. Visst bortfall i repsstyrkan, men detta är ju något man får räkna med vid all viktnedgång. Inga problem att utveckla snabbhet under denna fas. Slutsats: LCHF fungerar alldeles utmärkt för lägre/snabbare kroppsviktsnedgångar!


2.Vid större nedgång ( ca 10 kilo och mer ) under en period om mer än 2 månader är jag mer tveksam. Kanske mest för tidsåtgångens skull. Det finns ju en fördel med snabb nergång i vikt: Lång tid utan repsträning blir problem! Lyckas man hålla ner perioden utan reps (= snabb nergång i kroppsvikt) så har man bra effekt av detta när man utvecklar snabbhet. Slutsats: Större kroppsviktsnergång med LCHF tar helt enkelt för lång tid!


Ställ gärna frågor på detta temat! Eller kommentera för den delen!

Av André Aldenhov - 19 december 2012 09:36

Eftersom jag inte har så mycket ny träning att redovisa idag, så får det istället bli några bilder från DM (på hemmaplan i Mark) i höstas. Här är den första.

 


Av André Aldenhov - 19 december 2012 08:23

Var inne nu på tyngdlyftningsförbundets sida och såg en lista över svenska rekord från SM. Ser att mitt pensionärsrekord hamnade i gott sälskap. Grattis till min gamla Atlanta-kollega Anders Bergström till stötrekordet! Grattis även till er andra som satte fina rekord: Angelica, Carita och Cornelia!!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards