Alla inlägg den 21 december 2012

Av André Aldenhov - 21 december 2012 21:25

Här kommer en länk för alla "tabellnördar"! Fick den från Mikael U. Tack =)!


http://iwrp.net/component/cwyniki/?view=contestant&id_zawodnik=9653


Här ska iallafall jag sitta och kolla upp ett antal namn. Skoj!

Av André Aldenhov - 21 december 2012 14:44

Igår hade jag så många besökare att jag hamnade LÅNGT upp på bloggens topplista! Jätteskoj! Stort supertack till alla er som var nyfikna och ville "kolla läget"! Hoppas ni gillade det och vill fortsätta läsa, kanske rentav vara med och bidra med egna texter så som vissa gör! Lovar att fortsätta anstränga mig för att det ska kunna bli en bra träningsblogg. Både personlig och faktamässigt högkvalitativ med träningstips mm.

Av André Aldenhov - 21 december 2012 14:28

Här kommer tips om bra böcker med LCHF-recept:


Frisk med LCHF Luncher och smårätter av Dr Sofie Hexeberg/Birthe Storaker

Frisk med LCHF 100 recept med riktig mat av Dr Sofie Hexeberg/Gunn-Karin Sakariassen

båda utgivna på Pagina Förlags AB/Optimal förlag


Trevliga böcker med fina bilder, men framför allt bra recept. Vissa enkla (vilket ju är bra) andra mer avancerade och det blir ju lite roligare. Dessutom med faktatext som är enkel och bra för den som vill förkovra sig i ämnet. Även allmänna tips och råd om LCHF. Inköpta på GeKås i Ullared, men finns naturligtvis att få tag på även på andra ställen.


Vill även pusha för att hålla ögonen öppna i kvällspressen. Söndagsbilagor och liknande har ofta hela nummer vikta åt bara LCHF och dom brukar vara bra!


Av André Aldenhov - 21 december 2012 08:16

Här en kommentar jag fick tidigare som jag vill lägga upp som ett eget inlägg. Tyckte det var en bra kommentar/befogad fråga. Tar även med mitt svar.



Hej. jag har en fråga till dig det gäller kroppsvikten när du kvalade till SM gick du i 77 kilos klassen varför valde du att gå ner i vikt till 69 ? sen undrar jag var din normal vikt ligger på. Borde det inte vara bättre att gå i 77-85 kilo klassen och må bra i kroppen när man ska gå på topp vikter.


Tjenare!

Du har helt rätt! Fast denna gången var min huvudmålsättning just att gå ner i vikt och tävlingen var en "bisak". Däremot har jag en plan att lyfta vidare litegrann framöver och då kommer jag att lägga mig på en mera hälsosam vikt, ca 80 kilo.

Av André Aldenhov - 21 december 2012 08:07

Har suttit nu på morgonen och svarat på några frågor och kommentarer. Jättekul! Fortsätt gärna skriva/fråga så ska jag fortsätta svara så bra jag bara kan. Har fått frågor om allt från kokböcker till maxresultat. Det är precis vad som är trevligt att skriva om: Kul ämnen och en bredd på frågorna. 1000 tack!!!


Mikael U. hade en intressant kommentar till ett tidigare inlägg igår. Tyckte han kommenterade mitt i prick. Lägger upp kommentaren och mitt svar som ett eget inlägg sen.


Dessutom har jag lovat att återkomma med tips på bra LCHF-böcker så detta kommer i eftermiddag.

A.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards