Alla inlägg den 29 december 2012

Av André Aldenhov - 29 december 2012 19:34

Har fått en massa positiv respons på artikeln i Markbladet! Skoj! Trevliga kommentarer från folk jag möter på byn. Jätteskoj!

Naturligtvis ett tack till Magnus Pettersson på Markbladet som gjorde artikeln!! Där gick det undan! Intervjun när jag var på jobbet, han skrev artikeln medans jag körde hem och så möttes vi på TK för att ta bilderna. Sen körde han till tidningen och fick det i tryck samma dag! Stressat men ändå så lyckat! Bra jobbat!



Av André Aldenhov - 29 december 2012 13:15

Handlederna är ju ofta tufft belastade, kanske mest vid tyngdlyftningsträning men även vid "vanlig" gym-träning kan trycket bli ganska hårt. Då kan det vara skönt och bra att avlasta med någon sorts handledslindor.


 

Finns färdiga att köpa hos olika kraftsportsbutiker. Både tyg och skinn finns och det är en smaksak vilket som är bäst. Själv är jag emot skinn och har alltid "gjort egna" i textil, medans andra tycker att skinn blir stabilt och bra. ATB har tagit fram en modell som dessutom är väldigt användarvänlig. Rekommenderas!

Om man vill ha tyglindor så kan jag tipsa om en som såg bra ut som Trelleborgs-Oskar ( eller stavar han med c kanske...?)visade. Inköpta i nån sportbutik. Kontakta honom, så kan han säkert berätta om dem och var de är inköpta mm. Eller fråga mig, så kan jag bolla vidare frågan.



Av André Aldenhov - 29 december 2012 11:34

Nu känns det verkligen som om träningsvärken gått bort. Lite sugen på att gå på med knäböj-trappa idag. Får se om det blir så. Är även sugen på lite promenad. Kanske kan bli både och...


Snart nytt år och då är det dax med lite nya grepp. Tänker börja med åtminstone 1 dag/vecka på motionscykeln. Känns motiverande både på kort och lång sikt.

Kort sikt: skönt att göra något jag inte gjort på ett tag.

Lång sikt: Vara förberedd inför våren så det då blir lite roligare att cykla "på riktigt".


Gott och lite skönt att äta kolhydrater ett tag, men det har en del negativa effekter på kroppen...

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards