Direktlänk till inlägg 31 december 2012

Lite om dagen...

Av André Aldenhov - 31 december 2012 16:49

Fick väldigt positiv respons på bloggen idag. Jättekul! Ger ännu mer energi att fortsätta med den! Hoppas det blir fler och fler som tycker den är läsvärd och kanske rentav bidrar själva med kommentarer och frågor!


Dagens träning:

Knäböj fram trappa: 120-100-80 dubbla reps på varje *3 set

mellan knäböjen körde jag bic/tric, 2 sorters rodd och axlar

efter böj: hopp, rotation, press och bencurl bak.


Hörde med Jukka idag att han svarat bra på trappa-träning och blev än en gång påmind om hur jäkla bra träning det är! Ska köra mycket trappa i knä fram närmaste tiden och i knä bak kommer jag att köra mycket 3*3.


Helloween och At the gates i bilen/ Metallica på träningen... Då finns det inga ursäkter om man inte är pigg =)!!


Kul att "serie-gubbarna" börjar komma igång! Bra träningsresultat på både Claes och Jukka. Bra för laget!!

 
 
Ingen bild

Johnny

31 december 2012 19:59

Skulle vara mkt roligt att läsa lite om hur din träning/kost såg ut för 15-17 år sedan då du satsade som mest.. Och om du kunde backa tillbaka tiden skulle du isf ändra på något? tex mer kondition, mer styrka, mindre styrka etc.. hade du tex behövt ändra något på träningen för att göra 160-200 i klass 83 om vi leker med tanken? Gott Nytt År på dig så länge

André Aldenhov

1 januari 2013 17:52

Hej Johnny!
Riktigt bra fråga/frågor! Ingenting man svarar på ett par rader dock... Ge mig en vecka, så ska jag lägga upp ett genomarbetat svar här på bloggen. Tills dess: Ha det så bra!!
A.

 
Ingen bild

Mikael Urkom

31 december 2012 21:28

hej Andre vad är trappa-träning ?
jag tycker det är kul att du har en blogg. För jag har hört så mycket om dig på träningen och olika historier som många i TABK har bäretat under åren.. Och nu när du har en tränings blogg så kan man fråga de frågor som man har undrat genom åren :-)

André Aldenhov

1 januari 2013 17:58

Kul att höra och jag blir glad att du passar på att ställa dessa frågorna!
Trappa-träning är att du t.ex kör knäböj. 140 kilo på stången. Säg att du gör en 3:a. När du lagt tillbaks stången i ställningen klovar du av till t.ex 120 kilo och kör en 3.a till. OBS! får inte klova av för snabbt, då blir det mjölksyreträning/mång-reps. Låt det gå så lång tid som det tar att SJÄLV klova av.Därefter kan du sänka och köra vidare hur många steg du vill. Går alltså att variera reps, set belastningar och hur mycket som ska sänkas i varje "trappsteg". Superövning!! Ger både styrka och uthållighet, trots att man alltid fått lära sig att det inte går!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av André Aldenhov - 16 augusti 2016 20:48

  Jäklar vad dålig jag är på att uppdatera här då... Men så går ju också träningen sådär. Inte så att jag lagt ner, inte alls, men det är verkligen jobbigt nu att hitta motivation och att få till ett bra tryck. Motivationstappet kommer helt ifrån a...

Av André Aldenhov - 8 augusti 2016 19:38

  Har haft ett par ganska bra träningsdagar. Inga fantastiska grejer, men många bra grejer ändå, startträning mm. Gött Men det är ju så jäkla mycket annat som händer nu, så jag vet aldrig riktigt när nästa pass blir. Suck... ...

Av André Aldenhov - 4 augusti 2016 16:09

Jäklar vad jag varit dålig på att uppdatera. Beror nog mest på att jag varit kass på att träna, hahaha! Har varit bortrest ett tag, men är hemma igen, så nu är det full körning igen! Eller, ja, asså... igår var jag helt slut när jag kom hem, så det...

Av André Aldenhov - 27 juli 2016 19:03

  Idag hade jag ungefär 15 minuter över för träning. Det blev ett ganska långt superset... ...men det blev ganska bra. Pump!!!! ...

Av André Aldenhov - 26 juli 2016 07:26

Komprimerat inlägg: Har haft två dagar där jag bara vandrat runt bland hantlarna och gjort sånt som är snällt mot kroppen. Höga reps, låga vikter. Ja och lite ben och drag. ...

Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards