Alla inlägg under december 2012

Av André Aldenhov - 21 december 2012 08:16

Här en kommentar jag fick tidigare som jag vill lägga upp som ett eget inlägg. Tyckte det var en bra kommentar/befogad fråga. Tar även med mitt svar.



Hej. jag har en fråga till dig det gäller kroppsvikten när du kvalade till SM gick du i 77 kilos klassen varför valde du att gå ner i vikt till 69 ? sen undrar jag var din normal vikt ligger på. Borde det inte vara bättre att gå i 77-85 kilo klassen och må bra i kroppen när man ska gå på topp vikter.


Tjenare!

Du har helt rätt! Fast denna gången var min huvudmålsättning just att gå ner i vikt och tävlingen var en "bisak". Däremot har jag en plan att lyfta vidare litegrann framöver och då kommer jag att lägga mig på en mera hälsosam vikt, ca 80 kilo.

Av André Aldenhov - 21 december 2012 08:07

Har suttit nu på morgonen och svarat på några frågor och kommentarer. Jättekul! Fortsätt gärna skriva/fråga så ska jag fortsätta svara så bra jag bara kan. Har fått frågor om allt från kokböcker till maxresultat. Det är precis vad som är trevligt att skriva om: Kul ämnen och en bredd på frågorna. 1000 tack!!!


Mikael U. hade en intressant kommentar till ett tidigare inlägg igår. Tyckte han kommenterade mitt i prick. Lägger upp kommentaren och mitt svar som ett eget inlägg sen.


Dessutom har jag lovat att återkomma med tips på bra LCHF-böcker så detta kommer i eftermiddag.

A.

Av André Aldenhov - 20 december 2012 16:21

I helgen hade jag tänkt ta lite bilder på bra/viktig utrustning för tyngdlyftning och lägga upp här . Dessutom  med lite kommentarer kring bilderna. För er som är lite intresserade, så kan jag rekommendera att kolla upp bloggen några gånger under helgen.


Då ska det dessutom tränas lite igen...

Av André Aldenhov - 20 december 2012 13:05

Ojojoj! Vad många som varit inne och kollat bloggen idag! Hoppas alla, eller iallafall så många som möjligt tyckte det var trevligt =)!


Naturligtvis skulle jag uppskatta jättemycket om någon vill skriva kommentarer eller ställa frågor. Det gör ju bloggen mer "levande" och ökar kvalitén!


Men till alla er som besöker: Välkomna!!!

Av André Aldenhov - 20 december 2012 11:26

Här kommer en liten länk som påminner om tiderna som varit =)...


http://www.sok.se/5.b17e0a10832cc6a9a800015846.html


Ingen dålig bild!

Av André Aldenhov - 20 december 2012 09:18

Nu har jag snart haft en veckas träningsuppehåll och det börjar kännas. I huvudet känns det helt okej, men kroppen har börjat säga ifrån! Börjar få lite "stress i kroppen" av att inte röra på mig tillräckligt mycket! Men nu är det snart dax!


Helgen kommer det att bli lite enklare lyft-fys-pass nere på TK. Lite lätta tekniklyft för rörlighetens skull och sen blir det knäböj med trappa (om jag orkar...). Inget dumt sätt att komma igång lite igen. Ger bra grund utan att vara för jobbigt eller trist. Får se vilken typ av aktiviteter det blir sen under julledigheten. Cykel? Promenad? Gym?

Av André Aldenhov - 19 december 2012 14:58

Loggan och signaturen =)!


 

Av André Aldenhov - 19 december 2012 14:29

Här kommer lite fler bilder från DM i höstas!

Ryck 115 kilo

Ett ganska bra lyft faktiskt!

Blev väldigt glad och nöjd!

 


 

Glad man!! =)

 

Hoppas kunna ta mig till den formen igen utan att bara köra lyft.


Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards