Alla inlägg under december 2012

Av André Aldenhov - 17 december 2012 08:20

Hemma igen, träningsfri dag, men nu gäller det att komma in i rätt kost så fort som möjligt. Kommer att köra på med LCHF, fast så småningom (efter nyår?) "glida över" till GI. Kommer att sammanfatta/dra slutsatser av LCHF-experimentet på denna sidan lite senare.


Förutom att det alltid är trevligt att träffa Magnus F., så hade vi (som vanligt) en del intressanta samtal under SM. Givande! Dessutom var det en väldigt skoj och bra pratstund/panelutfrågning med E-tunalyftarna. Bra initiativ "Flisan"!! Mer sånt. En bra ledare!


Missade som sagt tyngsta klasserna p.g.a hemresa så jag vet inte hur lyften sett ut, men jag har iallafall hunnit se en lista med segrarna/vinnarresultaten. Blir kanske en kommentar om det senare. Kan iallafall konstatera att Dyberg tog 94-klassen. Bra jobbat Trelle!


Hade dessutom ett bra och spännande snack med Eurosports expert Jocke Nolsjö. Stora resultat har han gjort, dessutom under en tid då det fanns många bra svenska lyftare. Detta satt vi och resonerade kring. Spännande att höra. Jocke har koll på läget. Fick dessutom höra några sköna berättelser som man kan skratta gott åt! Rolig och duktig historieberättare, Jocke! Hans nästa uppdrag på Eurosport blir EM (i april tror jag det var...). Passa på att kolla då, det kommer att bli precis lika god underhållning som vanligt!


Av André Aldenhov - 16 december 2012 14:02

Lineup med de tyngsta grabbarna på SM. Tyvärr åker jag hem nu och missar det, men jag hoppas det blir många bra lyft!
Vill även nämna att damklasserna var kanon. Bra jobbat!
Riktigt kul att träffa Rickard, Bergström, Erling m.fl

Av André Aldenhov - 16 december 2012 11:34

"! Kroppen ömmar lite lagomsåhär dagen efter SM-tävlingarna. Men ingenting har gått sönder, kroppen är hel! Jätteskönt. Det ömma är ju borta på två dagar.


Jättetrevligt i gårkväll! Tack alla roliga och bra människor som var med och hade skoj. Många bra lyftare som firade tillsammans.Stor behållning!


Idag blir det ingen träning, bara resa och återhämtning. Nästa vecka kommer också att bli sparsamt med (iallafall tyngre) träningsaktiviteter. Hade tänkt att det ska handla mycket om hur min "nya träning" ska utformas och läggas upp. Jag har redan börjat få en ganska tydlig bild i huvudet och den närmsta tiden ska jag försöka utveckla den här på bloggen. Sen ska man dessutom kunna följa här hur det går med själva genomförandet. Måluppfyllnad, återkoppling till tidigare status (alltså där jag befinner mig just idag) mm.


Anton är Stöt-kungen, men han imponerade dessutom med ett vasst luktsinne. Grym kille!


Nu drar jag ner till Fyrishov och kollar lite tävlingar innan jag åker hem.



Av André Aldenhov - 15 december 2012 19:29

Nu har jag varit iväg en sväng och käkat gott på restaurang. Trelleborgsgänget hängde jag på och det var ett klokt beslut! Dom hade fått ett bra tips på mat och jäklar vad gott det var! Perfekt fläskfilé, god sås och faktiskt lite pommes. Smask (fast inte speciellt LCHF...)! Provåt även en hel del av Poppes Bernaise... =)


Vägde förresten 67 idag. Betyder att den totala viktnedgången blev 19 kilo!! Visst kände jag av det idag när jag tävlade. Återkommer till det vid ett annat tillfälle.


Snart blir det ner till Mossebergsrummet och hjälpa till med att fira deras guld-skörd. Västra Götaland hade ganska bra utdelning i klass 69... ( och även 85:an för den delen).



Av André Aldenhov - 15 december 2012 17:05

 

SM-guld!!


Så här ser det ut =)! Lyckades krångla till en guldmedalj till slut! Precis vad jag hoppats på att få ut av dagen! Dessutom hade jag målsättningen att ha roligt hela tiden och det var det absolut! Skitkul att jobba med Poppe som coach!


Men nu är jag supertrött!! Vill bara äta och sova. Så blir det nog.


Men fick blodad tand. Mer träning kommer det att bli, även om jag kommer att köra mindre traditionell tyngdlyftning och istället satsa på en del andra träningsformer.


Grattis till alla er andra som gjorde bra tävlingar idag och jäklar vad skoj det var att träffa en massa gamla känningar! Marc, Jim, Anders m.fl


Pizza blir det nog. På måndag återgår vi till LCHF, eller iallafall GI.


SM-veckan i Halmstad eller Båstad-veckan... Tufft beslut...

Av André Aldenhov - 15 december 2012 07:48

Nu är det snart dax! Om en liten stund går jag net till hallen och påbörjar förberedelserna. Bara 1 timme kvar till invägning och sen blir det en god sallad och lite pannkakor! Ska bli kul att få se vad slutvikten blir. Det är först då jag kan räkna ut hur mycket jag egentligen lyckats gå ner med hjälp av LCHF och hård (nåja, kanske inte jättehård...) tyngdlyftningsträning. Har jag sett fram emot!


Om jag klarar invägningen så är ju mitt första mål avklarat. Därefter gäller det att kämpa med själva tävlingen. Både att försöka lyfta så mycket jag kan, men även att ha roligt när jag gör det. Hoppas på en spännande tävling! SM-dax =)!!


Stel i ryggen, ont i axeln, öm i nacken... jaja, så känns det när det är dax.

Av André Aldenhov - 14 december 2012 22:20

Precis fått en välbehövlig massage. Perfekt! Har dessutom fixat en coach inför imorgon. Det är Poppe, min gamla träningspolare från Trelle! Skitkul!!


Drack en kopp kaffe till. Riktigt gott!


Känner mig fortfarande ganska bra i kroppen. Tror att jag kört tillräckligt med snabbhet, eller iallafall så mycket jag kunnat. Spännande imorgon att få se om det funkar...


Bra musik i bilen på vägen hit. Helloween, Ozzy, At the gates mm. Stenhårt!


Riktigt kul att träffa Trelleborgsgänget igen!


Äter pannkakor efter innvägningen imorgon. Tar även lite fullkornspasta. Kommer att kännas konstigt efter så lång tid på LCHF. Ska vara försiktig dock och inte äta för mycket kolhydrater. Gjorde det senast jag skulle tävla och blev väldigt illamående. Inte så bra...


...knappt 11 timmar kvar... Sen smäller det!!



Av André Aldenhov - 14 december 2012 19:56

13 timmar kvar till vägning! Sen är det SM-dax!


På plats i Uppsala. Har hunnit med en runda nere på Fyrishov och kollat lokaler och gjort en provvägning. Tyvärr var det inte den vågen som ska användas imorgon, men ryktet sade att den skulle vara pålitlig. Isåfall ser det bra ut. Under matchvikt!


Kvällsmaten blev ägg, skinka och ost. Dessutom en (riktigt god!!) kopp kaffe. Känner mig inte jättehungrig. Äter ju faktiskt flera gånger varje dag. LCHF äger! Måste tacka Rickard för inspirationen nån gång...


Lite sömnig efter tung bilresa med mycket snöstorm, men det känns som om jag har gott om kraft kvar. Nåja, det lär ju märkas i morgon...


Kul att träffa lite folk "från förr"! Poppe, Marc, Kjell-Åke och en massa andra. Förmodligen det roligaste med denna resan!


Imorgon blir det promenad från Scandic Nord till Fyrishov. Perfekt start för att komma igång på morgonen!

Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards