Alla inlägg under december 2012

Av André Aldenhov - 8 december 2012 12:52

En vecka kvar! SM 2012 har känts så otroligt avlägset men nu är det här!

Tycker fortfarande att det är mycket roligare att jobba med LCHF-dieten (som funkar jättebra) än att maxträna mot en tävlingsform. Hade egentligen hellre bara kört grund ett långt tag nu. Många reps och mycket trappa och 3*3. Men eftersom det faktiskt smugit sig på ett litet sug att åtminstone deltaga på SM i år, så tror jag nog att det blir så!

Tidigare under säsongen så dog tävlingsviljan i takt med att olika förväntningar ökade. Åker kravlöst till SM för att mest bara vara social. Känns bra!!

Däremot kommer jag precis som vanligt att ge precis allt jag har när jag väl är där!!!

Har bra erfarenheter av Uppsala. Nedräkningen har börjat...

Av André Aldenhov - 7 december 2012 07:06

Ingen träning igår. Mådde inte så bra så det blev en vilodag. Förmodligen därför jag kände mig seg i onsdags. Känns bättre idag. Får väl se när nästa pass blir.
Vikten funkar bra . Äter ganska mycket ( bara ägg och kött nu ) men fortsätter neråt! LCHF!
Testar förresten appen här. Verkar ju funkar bra.

Av André Aldenhov - 6 december 2012 12:46

Finns en sida som heter Träningskompisen. På den finns länkar till alla möjliga träningsbloggar. Kanonbra samling!! Här är adressen:

http://www.traningskompisen.se


Träningsbloggar


Gå dit och skaffa inspiration!


Av André Aldenhov - 6 december 2012 11:30

Oj vilket segt pass igår! Låg motivation/ splittrade tankar var nog ursäkterna för dagen. Hursomhelst fick jag kört genom lite singlar i knäböj fram och en del hopp. Får jag bara vila lite och fortsätta med singlar så ska nog snabbheten komma...

Dessutom väldigt dålig i hals/ledvärk idag. Naturligtvis blir det en vilodag. Hoppas det släpper snabbt och inte ställer till det.

Äter fantastiskt god LCHF-kost! Strimlad lövbiff i ört/vitlöks-cremefraiche. Hjälper till när dieten börjar bli jobbig. Drygt en vecka kvar och några kilon till ska bort. Känns som jag har det under kontroll, men de sista dagarna vet man aldrig i förväg hur dom ska bli.

Av André Aldenhov - 5 december 2012 14:54

Första testet gick bra! Tummen verkar kanske kunna hålla. Körde några hyfsade ryck-singlar, bara för att kolla läget. Visst spände det en del, men det gick att tempoväxla utan att det gick hål eller gick sönder på något annat sätt.

Fast så mycket tempoväxling var det kanske inte... Hade ätit för dåligt och snabbt tappat energi. Ingen större fara, fyllde på bra direkt efter men test-rycken blev lite sega. Gjorde inte så mycket eftersom det ändå blev ett lyckat test.

Nu ska bara motivationen infinna sig på allvar...

Ska bli kul att efter ev. tävling sätta igång med en annan fas i träningen/kosten. Lite mera kolhydrater (lite istället för noll ) och ett helt annat träningsupplägg. Ökad variation och minskad mängd. Ett av huvudmålen med detta är att försöka hitta en "hälsosam trivselvikt" Ska bli skoj!!

Av André Aldenhov - 4 december 2012 17:48

Tidigare i år bestämde jag och min sambo Jennie att vi skulle göra en seriös satsning på LCHF-dieten. Vi har testat den förr och haft lite olika upplevelser av den. Mycket av min träning nu handlar om att jag av ren nyfikenhet vill se hur det funkar att köra tyngdlyftning utan kolhydrater.

Nu har jag kört LCHF sen mitten av augusti och det har ju verkligen gjort sitt på vikten!! Oj vilken deff!! Därför hade det varit skoj att kunna maxa lite på SM om ett par veckor för att få se om det fungerat även lyftmässigt.

Mycket ägg och majonäs har det varit de senaste månaderna och det är ju mums! Kött, salami och grädde är ju inte heller så tokigt!

Av André Aldenhov - 4 december 2012 16:30

Det här med tummen då... För ett bra tag sedan (drygt år ) drog jag en tumme ur led och den kommer aldrig att bli bra igen. För att kunna lyfta överhuvudtaget så måste jag hålla galet smalt i stången och göra en del andra teknikvidriga trix med greppet. Nåja, det går att lyfta så med.

Men för ett par veckor sedan när det skulle skäras kålsallad så skar jag tumme istället. Halvvägs genom ett ganska stort stycke kött. Inte vad den tummen behövde ( jepp, samma tumme...). Läkningen går framåt, men utan ryck- och stötträning samt reducerad träning i övrigt gör ju att jag tvekar ( än mer ) inför SM-start. Samtidigt är det kanske precis detta som behövdes för att förväntningar och förhoppningar ska sänkas till en sådan nivå att det känns kul att lyfta igen.

Av André Aldenhov - 4 december 2012 09:41

Sen träning igår. Nästan som nattpassen under lumpen. Bara Binge och Kokkonen som saknades! Hahaha!! Nåja, nu var det väl inte mitt i natten, men efter 22 iallafall... Sent hemma och kände att det behövdes lite knäböj för att få bort stelhet ur kroppen. Kört bil i flera timmar och hoppat över träningen dagen före så det fick bli ett litet snabbpass. Kändes faktiskt bättre än jag trodde det skulle göra. Saknar lite av känslan att vara "grundstark" som jag var i somras, men singel-styrkan verkar finnas där och om det ska tävlas så är ju den nog så viktig. Repsstyrkan tar vi tag i efter jul. Tummen sakta bättre. Återkommer till detta nån annan gång...

Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards