Alla inlägg den 3 januari 2013

Av André Aldenhov - 3 januari 2013 14:52

Här kommer lite tillskott på linimentlistan:


 

Är och förblir nummer 1 av alla liniment! Superbra och är dessutom lätt att lägga på eftersom det finns som roll-on. Perfekt mitt under passet när man inte vill börja kladda med salvor och oljor! Suverän kall/varm-effekt!


Här är en annan som är enkel att använda:

 

Ett värme-spray! Bränner bra, fast inte för mycket. Svenska mästaren Martin Rothwall använder gärna denna =)! Inköpt på Malta men går säkert att beställa. Enkel att använda eftersom det är ett spray!


Av André Aldenhov - 3 januari 2013 13:26

Här kommer ett ( sista ?? ) inlägg i serien om utrustning för tyngdlyftning.

 

Vet inte riktigt om Linimenträknas som utrustning, men det är iallafall en viktig (tycker jag ) detalj i tyngdlyftningsträningen. Beroende på vad man är ute efter kan man använda olika liniment för kylande, värmande eller kombinerade effekter. Den i mitten är min senaste favorit som jag köper på Gekås häst-avdelning. Även den till höger är en häst-variant. Den till vänster är en riktig "brännare" av klassiskt snitt, typ fina gamla Trafuril och Rubriment. Är ett stift som är lätt att lägga på. Påminner mig om att Claes fortfarande inte fått pengen för den...

Annars är nog fortfarande Cai Pan min absoluta favorit! Kommer på en bild längre fram.

Av André Aldenhov - 3 januari 2013 11:05

Mästare i Mark!!


 

Fick idag en tjusig inbjudan till något som heter Mästare i Mark. I kommunen där jag bor ( Mark ) uppmärksammar man varje år kommunens svenska mästare. En enklare bankett med prisutdelning och olika trevliga inslag. Kul grej! Har varit med på den förut för en massa år sedan och är ganska sugen på att vara med i år.

Av André Aldenhov - 3 januari 2013 08:42

Inget inlägg igår! Ber så mycket om ursäkt för detta! Slarv och lathet...


Däremot fick jag kört ett litet "mini-pass" igår. Gick bara ett varv genom gymet, men det känns så mycket bättre än att inte göra någonting alls. Såhär körde jag:


axlar (2 varianter)

press

triceps

bicepspress

hissdrag fram


Hade ett spännande samtal med klubbkamraterna om dieter, LCHF, GI mm. Hörde spännande intressanta saker om hur man kan äta ur ett hälsoperspektiv. Pratade även om hur dietens syfte spelar roll för valet av diet. Att man inte ska använda samma metod om man t.ex vill gå ner 5 kilo för en tyngdlyftningstävling som om man vill gå ner 30 kilo för att korrigera en svår övervikt. Återkommer säkert i detta ämne någon gång, framförallt om någon skulle ställa frågan och vilja att jag skrev om det.


Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards