Alla inlägg den 17 januari 2013

Av André Aldenhov - 17 januari 2013 21:41

Det blev ett pass idag med. Var lite stelare i ryggen (efter gårdagens knäböj) än vad jag först trodde, men efter lite värmning så funkade det riktigt bra. Körde såhär:

Stötdrag: 2 dubbla på 120 och 2 singlar på 140. Bra tryck, bra vinklar och perfekt känsla!

Bänkpress: 50 8:or *3 och en 8:a på 60. Fortsätter lätt ett tag till för att vänja in övningen. Kan hända otäcka saker i bänkpress om man går på hårt innan man vant in kroppen.

Dessutom rotation, hopp och bencurl bak


lite vila imorgon och sen är det tävlingsdax =).

Av André Aldenhov - 17 januari 2013 19:40

En anstormande förkylning och ett ömmande knä. Inga problem! Bara att köra på. Ska snart iväg och skicka på några ganska lätta och snabba stötdrag. Sen blir det lite bänkpress och rotation. Ska nog klämma in lite hopp och bencurl bak med.


Grädde! Sååå gott! Vet att man inte ska äta för mycket av det fastän man kör LCHF, men det är ju faktiskt det godaste som finns. Fick fantastiskt goda (special-) pannkakor idag och dessa intogs tillsammans med vaniljgrädde och hallon. Underbart! Funkar både som efterrätt och fullvärdig måltid.


Håller fortfarande kvar vid min 100+120-plan inför helgen. Ska jag kunna klara av om inte grundförutsättningarna ändras alltför mycket. Dessutom är jag ganska nyfiken på kroppsvikten nu. Kan mycket väl hamna över 77, men det gör absolut ingenting! Jag söker efter en sund, balanserad vikt som passar med den kost och träning jag håller mig till.



Av André Aldenhov - 17 januari 2013 15:17

Läs Tyngdlyftning.net! Bästa sidan om tyngdlyftning. Allt viktigt, vettigt och trevligt finns där! =)


länken: http://www.tyngdlyftning.net/



Av André Aldenhov - 17 januari 2013 14:16

Lite stelt längst ner i ryggen idag men det är kanske inte så konstigt. Tryckte på med ganska bra tempo i rycken igår och knäböjningarna var riktigt jobbiga på slutet så visst fick ryggen jobba! Tror dock inte att det ska behöva bli ett problem. Håller kvar vid min ursprungsplan att det blir tempostarka drag ikväll, förutsatt att det blir någon träning alls.

Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards