Alla inlägg den 26 januari 2013

Av André Aldenhov - 26 januari 2013 17:15

Ibland kan träningssuget komma ifrån att man skaffar sig inspiration på olika sätt. Imorgon ska jag göra något jag gjorde betydligt oftare förr: Se en handbollsmatch! Inga mindre än Sävehofs damlag kommer till lilla Skene för att spela "världs-handboll"! Dom har lagt en hemmamatch här och det är Caperiotumba som ska få känna av "maskinen från Partille". För visst kommer dom väl att vinna i vanlig ordning, fastän hemmaplanen ligger på bortaplan i morgon...

Av André Aldenhov - 26 januari 2013 16:29

Dagens fysiska aktivitet blev skridskoåkning! Jäklar vad kul det är men nu (och medans jag åkte) gör det ont i varenda led och muskel i kroppen! Jäkla förkylning... Har aldrig kunnat åka skridskor och förrförra vintern gjorde jag ett försök att lära mig. Köpte ett par skrillor och åkte typ 2 gånger. Förra vintern blev det ingen åka alls och detta var premiär för denna vintern. Ni kan ju gissa ungefär hur det ser ut när jag åker... Men som sagt: Sjukt kul!

Av André Aldenhov - 26 januari 2013 11:48

Det blev ingen ordning på varken träningen eller bloggandet igår. Skärpning Aldanov!

Min förkylning har ökat ett snäpp och det var inte kul att träna igår. Gjorde ett försök att köra knäböj-stege (fram) men redan i uppvärmningsfasen (120) gav jag upp. Visst går det att lyfta när man är förkyld, men jag var inte redo för hjältedöden igår... Istället blev det såhär:

knäböj fram: se text ovan

2 sorters rodd, 2 sorters axlar, press, rotation och bencurl bak.


Förr i tiden hände det att jag agerade annorlunda vid sjukdom, men numera tar jag det lite lugnt istället. Ganska skönt att "backa ifrån" utan att det spelar någon roll. Lyfter för att det är skoj, inte för att kvala, typ.


Igår var det 157 dagar kvar och idag är det färre...


Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards