Alla inlägg under januari 2013

Av André Aldenhov - 5 januari 2013 12:24

Igår blev det lite flytande kolhydrater =). Lite rött och lite gult, fast inget grönt... Väldigt gott och alls inte mycket. Mår perfekt och kommer nog att köra ett sent pass idag.


Sitter och slötittar på Gladiatorerna. Inget man blir träningssugen av direkt...



Av André Aldenhov - 5 januari 2013 00:19

Maflin vann!! Vände 0-3 till 4-3 mot Robertson!! Sjukt starkt!!

Av André Aldenhov - 4 januari 2013 23:38

Vilka idrotter kollar då Aldanov helst på TV? Jo men det är ju ganska ovanligt att jag kollar sport på TV men om jag gör det då blir det nog helst lite längdåkning, curling eller fotboll (om det är landskamp).

Fast bäst av allt är nog när det vankas snooker =)! Inte bara den bästa TV-sporten utan dessutom en av de bästa kommentatorerna! Eurosport skämmer ju bort oss tittare med dessa mästare som kommenterar! Vacci på cykel och skidor, Kim H. på snookern och framförallt våran "egen" Jocke på lyftningen! Kollar just nu på Robertson-Maflin. Kul med nordiskt i snookern, ännu roligare att han verkligen gör match av detta! Men jag tror nog att N.R tar detta till slut...

Av André Aldenhov - 4 januari 2013 23:12

Ännu en bild från "deff-serien". Sussie Petersson heter hon som plåtade. Grymt nöjd med bilderna!


 

!!! =)

Av André Aldenhov - 4 januari 2013 19:50


För att fullt ut svara på detta/djupanalysera mig själv så skulle det krävas en mindre avhandling. Tänker inte tränga in i detta riktigt så djupt, men tänker likväl ge ett så bra svar som jag kan.


Förr i tiden brydde jag mig inte för en enda sekund om vad jag åt. Det spelade liksom ingen roll, tyckte jag. Jag åt gott, onyttigt, mycket osv. Men jag tränade ju bort överflödet… Är övertygad om att det säkert gått att ”plocka ut” ett par kilo till ur kroppen om jag varit superseriös med kosten, men samtidigt vet jag ju att det liksom inte var min stil. Jag var alltid väldigt noggrann med min träning, seriös på de flesta plan ( tro inget annat) men ett resultat av min (något märkliga ??) dubbelnatur gjorde att det här med kost aldrig blev min grej. Märkligt, med tanke på att jag gjort en hel tyngdlyftningskarriär på ”deff”…


fortsätter utveckla detta svaret i en senare text...

Av André Aldenhov - 4 januari 2013 19:15

Tråkigt med "vilodag", men säkert väldigt bra för kroppen. Fick ju signaler igår (början på nackspärr) att det behövdes lite paus. Kan ju vara klokt att faktiskt låta kroppen bestämma...


Kom att tänka på en rolig story från SM: En lyftarkollega från förr berättade att han för ett tag sedan gjort ett "topplyft" efter en vadslagning. Tror att det är sådant som händer lite då och då i lyftar-sverige. De flesta som gör sådant brukar slå kroppen sönder och samman, fast just denna lyftarkollegan är gjord av ett lite tuffare material, så det slutade lyckligt =)! En vädjan: Skriv om era "galna" vadslagningar, udda tävlingar mm här på bloggen! Kan bli god underhållning... Minns bl.a när jag introducerade "ryck omvända" på "Borgen" i Olofström...

Av André Aldenhov - 4 januari 2013 11:50

 Den 30:e december hade jag ett inlägg med rubriken "Björn Levin lyfte bra". Nu när jag läser inbjudan till "Mästare i Mark" kan jag konstatera att han är inbjuden han med efter SM-guld i cykeltrial! Vi får väl se om det kan bli nåt tyngdlyftningsprat =). Såg dessutom en del andra intressanta namn...


Gårdagens träning: Blev lidande av en gryende nackspärr (båda sidor...). Skulle kört 3*3 i knäböj bak på 150. Nu fick jag nöja mig med 2 set, sen gick det inte mer. Fick även ihop lite press. Tar en vilodag idag, iallafall inget med skivstång. Ryggen/nacken känns bättre, men jag vill inte stressa för mycket.


Fick lite peppning att skriva mer om träning kontra dieter. Så kommer det nog att bli framöver. Är ju igång med min LCHF igen. Däremot kommer jag inte att vara lika "strikt" som jag var tidigare, utan nu mera experimentera med tyngre träning och något lite mer kolhydrater än tidigare, dock fortfarande ett väldigt lågt kolhydratintag. Har som ett mål att kunna hitta en nivå där man kan träna tungt på LCHF. Då går det inte att äta "NCHF" (No CarbHihgFat), utan en viss mängd Carbs behövs. Jag vill ta reda på vilken mängd. 

Av André Aldenhov - 3 januari 2013 14:52

Här kommer lite tillskott på linimentlistan:


 

Är och förblir nummer 1 av alla liniment! Superbra och är dessutom lätt att lägga på eftersom det finns som roll-on. Perfekt mitt under passet när man inte vill börja kladda med salvor och oljor! Suverän kall/varm-effekt!


Här är en annan som är enkel att använda:

 

Ett värme-spray! Bränner bra, fast inte för mycket. Svenska mästaren Martin Rothwall använder gärna denna =)! Inköpt på Malta men går säkert att beställa. Enkel att använda eftersom det är ett spray!


Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards