Alla inlägg under januari 2013

Av André Aldenhov - 23 januari 2013 21:35

Blev ett sent pass idag igen och jag ville verkligen inte stå och harva knäböjningar halva natten så jag bestämde mig för att bara köra en enda övning.

För ett tag sedan så satte jag upp som ett kortsiktigt mål att rycka en trippel på 90. Idag kände jag att det var dax att göra en attack på det. Såhär gick det:

Ryck: trippel 70, trippel 80 och trippel 90. Fantastiskt lätt!

Känns nästan lite löjligt såhär i efterhand att jag hade det som mål. Å andra sidan är det ju det som är poängen med kortare delmål, att det ska uppnås relativt ofta så glöden hålls vid liv. Nu får jag formulera ett nytt ryckmål igen. Kul =)!

Av André Aldenhov - 23 januari 2013 19:33

Försöker identifiera problemet med höger axel. Har kommit fram till att det förmodligen är övre biceps-fästet som krånglar (hoppas att inte Björn Falkland läser detta, hoppas att inte Björn Falkland läser detta, hoppas att inte Björn Falkland läser detta!!!!). Har haft detta problemet en gång förut och tror att jag kan fixa till det utan några större problem. Kan dessutom köra på med en massa annat ändå. Det löser sig =).


Konstaterar att SM-veckan överlappar med Båstadtennisen. Båstadtennis=stockholmsveckan. Att hitta ett boende i Halmstad under den perioden mitt i sommaren kan kanske bli... problematiskt ( OBS: En ordentlig underdrift!!). 159 dagar kvar och det hade kanske varit bra att veta om och när man behöver en sovplats i Halmstad.

Av André Aldenhov - 23 januari 2013 13:23


Här kommer ett par bilder från LCHF-vardagen:


 

Det står "alltid" ägg och broccoli på spisen! Gottegott och väldigt bra basmat i LCHF-kosten! Men visst, ibland är det lite segt att käka 3 kokta ägg/ dag...


Så då vill man ha lite av detta istället:

 

Underbart gott och mycket bättre på kolhydrat än vanligt choklad! Hittat detta på ICA, men finns kanske på fler ställen. Rekommenderas!!

Av André Aldenhov - 22 januari 2013 23:10

Åt LCHF-bröd och en bra laddning grädde som kvällsfika nu efter träning och precis före läggdax. Mums! Tidigare ikväll var det supergod korvgryta! Verkligen ett sätt att äta som passar mig =).


Snart har även vecka 4 passerat och då är det bara 22 veckor till nästa SM. Tick tack...

Av André Aldenhov - 22 januari 2013 21:37

Det blev faktiskt ett litet pass ikväll med. Gick på med lite stötdrag och ett kort varv i gymet. Passet blev såhär:


Stötdrag: 2 dubbla på 140 och 2 singlar på 160. Alla var bra!

superset: mage, rodd bic/tric och 2 sorters press.


Faktiskt fler och tränade fastän klockan var ganska mycket. Trevligt! Fick se en ny övning som jag tänker prova någon gång. Svårt att förklara hur den gick till, men den verkar kunna ta hela kroppen och med inget annat än kroppen som belastning. Spännande!


Hade med mig ny musik till hallen, men det blev träning till polsk jazz. Märklig känsla att ladda på till det, men det gick=).

Av André Aldenhov - 22 januari 2013 21:36


Imorgon är det nog dax för lite träning igen. Tänker ladda på med både lite lyft och knäböj. De exakta varianterna kommer jag att känna in under morgondagen. Men det blir nog stege i knäböjen. Kanske från 130 och neråt i knäböj fram...?


Fortfarande lite problematiskt med axeln. Men det blir nog bra om jag fortsätter med rörlighet och värme.

Av André Aldenhov - 22 januari 2013 19:49

Imorgon är det nog dax för lite träning igen. Tänker ladda på med både lite lyft och knäböj. De exakta varianterna kommer jag att känna in under morgondagen. Men det blir nog stege i knäböjen. Kanske från 130 och neråt i knäböj fram...?


Fortfarande lite problematiskt med axeln. Men det blir nog bra om jag fortsätter med rörlighet och värme.

Av André Aldenhov - 22 januari 2013 08:26


Uppmaning till Anton Johansson: Skicka gärna länken igen om du kommit på vad som är konstigt med den. Jag får den inte att fungera och jag är nyfiken på vad det är för något. =)


mvh

André

Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards