Alla inlägg under januari 2013

Av André Aldenhov - 19 januari 2013 23:03

...och det var kul att träffa Oscar igen. Han hade dessutom Johanna med sig och det var ju jätteskoj att träffa henne med igen! Oscar är lyftaren/kocken/domaren men idag var han varken lyftare eller kock. Duktig på att döma är han. Noggrann. Dömde min grupp idag och jag tror han var felfri. Bra jobbat!!

Av André Aldenhov - 19 januari 2013 22:16

Om jag förstått det hela rätt så ska nästa Tyngdlyftnings-SM gå av stapeln vecka 27. Detta under den välkända och populära SM-veckan. Perfekt, eftersom jag ju gillar H-stad. Kan höja suget att deltaga, typ. Problemfylld fundering: Även om vissa rykten florerat, bl.a här på bloggen, så verkar inte STF ha lagt fram de officiella riktlinjerna för SM-kval än. Är inte det lite konstigt? Jag menar, det finns inte så många tävlingar att kvala på, första serien har redan gått och hur ska dom kvala som inte tävlar i ett serielag?

Vet inte exakt vilken dag SM ska gå. Vet bara att det är vecka 27. Men om man räknar från idag och fram till vecka 27 så är det 163 dagar kvar. Undrar hur många av dom dagarna som hinner gå innan det blir officiellt och förmedlat vilka kvalkriterier som gäller.

Av André Aldenhov - 19 januari 2013 20:24

Sådärja, då var även jag och Claes klara med tävling. Claes lyfte också jättebra och är "inne på banan" igen känns det som. Skoj!


Jag fick till en riktig kanontävling! Ingen press, inga förväntningar, bara tyngdlyftning. Jäklar vad kul det var idag!

Ryck: 95-101-105

Stöt: 110-120-125

Orkade inte göra frivändningar, utan "var tvungen" att pressvända för att orka. Men vilket tryck jag fått tillbaks i kroppen! Sönderförkyld, nyste och snorade och ändå lyfte jag med ett tryck som förr i tiden! Visst, mycket lägre vikter, men det trycket är ovanligt oavsett vilka vikter du är på . En känsla jag skulle varit nöjd med t.o.m förr i tiden. Kul! Har ju gjort vissa medvetna ändringar i träningen och varit ute efter en viss effekt, men att det skulle komma redan och så mycket. Galet!! Eller så var det bara ren tur och känslan dyker aldrig upp igen...


Bra tävlingar överlag! Tack JAK!! Succé!


Många bra lyft och kul att träffa många lyftare. Det blir alltid många bra diskussioner.


Trist för Lars E. att kroppen inte höll hela vägen, men grattis till tjejernas kvalframgångar (om dom nu har kvalat, det kan man ju inte riktigt veta...)!

Av André Aldenhov - 19 januari 2013 13:06

...och både Axel och Jukka satte alla 3 stötarna! 70 på A. och 87 på J. 3 Pers på Axel! Grattis!

Av André Aldenhov - 19 januari 2013 11:58

Fel i förra inlägget. Axel ryckte 56.

Av André Aldenhov - 19 januari 2013 11:56

Både Jukka och Axel klara med ryck och båda fick alla 3 lyften! 70 på J. och 58 på A. Bra start!

Av André Aldenhov - 19 januari 2013 10:46

Såhär kallt var det i morse strax väster om Jönköping. Brrr... Inte jättevarmt innomhus heller men det är inget bekymmer. Gäller bara att vara extra noggran med uppvärmning nu när det är tävlingsdax!

Av André Aldenhov - 18 januari 2013 22:51

Snart läggdax. När jag vaknar avgörs det hurdan tävling det blir imorgon. Lugnt, inget alls eller full fart! Det blir intressant.


Blir svinkallt imorgon! Får se till att ha rejält med kläder!


Kollar lite på Eurosport. Williams har seriösa problem med Selby men han reducerade nyss till 1-4 (11) och han är inne igen. Kanske kan göra match av det...


Utmaning!!: skicka in förslag på bra sajter/hemsidor som handlar om skivstång/ gym/kost/LCHF/ Fys/handboll eller annat intressant, så tar jag med det om det är något som tilltalar mig! Skulle hunna bli en trevlig följetong på bloggen!


Näsan rinner...

Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards