Alla inlägg under januari 2013

Av André Aldenhov - 16 januari 2013 14:56

Nu har det gått några dagar sen det blev någon träning. Då känner man att suget börjar komma. Hade ett kort resonemang här på bloggen (igår) som kretsade kring huruvida det blir ryck ikväll eller inte. Nu känns det som att det lutar lite åt ryck-hållet igen. Knäböj fram ska jag ha oavsett vilket, sen får vi se. Hade varit ganska skönt att klappa på några dubblar i rycket...


Har otroligt lite ork kvar i slutet på dagarna. Kan bero på kosten naturligtvis, men jag tippar snarare på mörkret. Fast nu är det dagsljus till ca16.30 och snart är det ljust när man kommer hem från jobbet. Hoppas att en del av energin kommer tillbaks då.


Väldigt öm i musklerna runt knäna nu. Inte lika kul med knäböj då. Tur att det finns "Blå häst".

Av André Aldenhov - 15 januari 2013 17:06

Ingen träning igår och ingen träning idag. Imorgon kommer det att bli någon slags aktivitet men jag har inte bestämt vilken. Ganska sugen på ett pass knäböj fram. Lite stege från 125 och neråt kanske. Dessutom borde jag köra lite teknikryck för att vara lite förberedd inför helgen. Å andra sidan: har jag inte lyckats få till rycktekniken de senaste 35 åren så kommer förmodligen inte morgondagens pass att göra någon större skillnad... Det blir kanske bänkpress istället =).


Körde lite motionscykel häromdagen. Detta är ju ett av mina delmål att upprepa en gång / vecka. Det är mina "svåraste" mål: de som ska upprepas. Jag har inte riktigt det kynnet. Siktar hellre på att maxa i resultat eller reps eller ton eller något annat. Men att bara göra om samma igen är segt... Men jag ska klara det!

Av André Aldenhov - 14 januari 2013 20:57

Ibland tränar jag efter en metod jag kallar trappan. Trappan heter egentligen stegen och tidigare har jag alltid kallat stegen för stegen, men eftersom många kallar stegen för trappan, så har även jag börjat kalla stegen för trappan, allt för att underlätta för mina läsare. Men efter att idag pratat med stegens "uppfinnare" och han undrade vad trappan var för något så har jag beslutat att sluta kalla stegen för trappan och istället , för tydlighetens skull, kalla stegen för stegen. Sådärja, då var det tydliggjort.

Av André Aldenhov - 14 januari 2013 19:47

Gammal bild. Den officiella pressbilden från OS -96. 165 kilo i klass 70. Ingångslyft-godkänt.



 


Har förresten hört ryktesvägen här på bloggen att alla som var på pallen under senaste SM är kvalade till nästa SM. Borde betyda att jag kan sluta fundera över det, åtminstone för egen del =).

Av André Aldenhov - 13 januari 2013 21:22

På lördag är det dax för serietävling. Tyvärr verkar det som att vi inte riktigt får ihop fullt lag, men det kan ju naturligtvis bli en trevlig tillställning ändå. Vi åker till Jönköping och det brukar bli fina serietävlingar där. Vet inte om det kommer fler men kanske Borås och Mosseberg. Vi får väl se...


Tips om tävlingen då: Tycker väl att jag borde kunna få till ett 100-ryck iallafall. Finns en hyfsad styrka och snabbhet i grunden, det borde kunna räcka. Sen ska jag väl kunna krångla upp 120 i stöt. Körde ju faktiskt lite komb på det häromdagen.


Undrar om kvalperioden har börjat än? SM går ju "snart" igen och när serien är klar så finns det ju inte så många tävlingar kvar innan det är dax. Får kolla runt på lite hemsidor och ta reda på vad som gäller...


Oavsett vilket resultat jag lyfter i helgen så vill jag gärna lyfta mer till omgång 2. Sådärja, ett delmål till =)!

Av André Aldenhov - 13 januari 2013 18:11


Bild från förr i tiden...


     

Observerar att sittet såg stelt ut redan på den tiden... =)

Av André Aldenhov - 13 januari 2013 13:48

Idag blev det morgonpass igen dock utan några riktigt tunga övningar så "morgonproblematiken" var inte riktigt lika påtaglig som igår.

Valde att stanna i "maskindelen" idag. Plockade ut 10 övningar och körde dom som super-set alltså utan vila där jag bara gick från station till station och körde på! Efter ett helt varv tog jag paus och upprepade. Körde alltihop 3 varv. Men först inledde jag med:

Bänkpress: 40 kilo 8*3 och 50 kilo 6*2

10 övningar( mage, rodd, 2 sorters press, bic/tric, latsdrag och 3 sorters axlar) * 3 varv

Avslutade med 15 minuter testcykel(lugnt, utan större motstånd)


Om man undrar över de väldigt låga vikterna i bänken, så beror detta på att det är första bänkpressen jag kör sen jag började lyfta igen och då gäller det att vara försiktig! Framförallt med tanke på att jag haft vissa axelbekymmer senaste tiden. Varför då så många axelövningar idag, kan man undra?! Svar: väldigt låga belastningar och bra rörlighetsövningar före/under/efter för att mjuka upp. Bänkpressen tror jag att jag kommer att ha nytta av i ett längre perspektiv. Har upplevt att jag får bra effekt i rycken av att köra lite "halvbred" bänkpress.

Av André Aldenhov - 12 januari 2013 20:28

Det var längesedan jag skrev något om mat.Gör ett litet inlägg här om en LCHF-kokbok jag kollat upp. Tips om mat för både morgon, middag och kväll. Dessutom med efterrätter =)!


 

Optimal förlag

Doktor Dahlqvists och Airams LCHF-kokbok


Bygger på en blogg. Klart trevlig!

Ikväll har jag ätit en jättegod efterrätt, dock från en annan bok. Mörk choklad och kokos som mixats och varit i ugnen. Serverat med grädde!



Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards