Alla inlägg under februari 2013

Av André Aldenhov - 28 februari 2013 19:41


Idag blev det slalom! Herrejäklar vad det kommer att kännas i kroppen i morgon! Men det var det lätt värt! Typ 30 år sedan senast så flytet var inte riktigt där. Dock höll knäna bättre än vad jag trott och modet var större än väntat =)!


Riktigt sugen på att gå igång med lyft nu. Ska försöka köra lite imorgon. I helgen ska det iallafall bli lyftning =)!


Klar med serien "Gunnars manifest". Tänker göra någon slags summerande text och lägga in som avslutning i serien. Den återkommer jag med i helgen.

Av André Aldenhov - 28 februari 2013 19:23



12.Håll ut.

Den som tränar bäst under längst tid vinner. Det är roligt att vinna!


Av André Aldenhov - 27 februari 2013 21:42

Aldanovs kommentar: Eftersom jag bestämt mig för att så mycket som möjligt presentera Gunnars artikel i sitt orginalutförande så låter jag lite "smygreklam" följa med i texten. Jag gör det helt enkelt för att jag vill det =).


11.Ät bra och sov tillräckligt

Kom alltid till passet fulladdad med energi. Ät 1-2 timmar innan och använd gärna en s.k preworkout innan passet. Använd gärna en sportdryck under tunga pass. Avsluta träningen med en Gainer. Allt finns på www.lyftarshopen.se

Av André Aldenhov - 27 februari 2013 21:36

Imorgon blir det heldag slalom! Snacka om att be om träningsvärk =)! Men det betyder också att jag har gjort en idrottsaktivitet utanför gymet även denna vecka. Förra veckan var det simning. Känns bra! Sem kommer det att bli lite fokus på lyften igen, från helgen och framåt.


Jäklar vad det tog i kroppen igår... Släppte faktiskt lite rygg på gårdagens stege och idag fick jag betala priset. Typ nackspärr med ursprung i bröstryggen. Medvetet risktagande, jag ville verkligen köra genom det jag gjorde igår. Får vara värt lite ryggtrubbel!

Av André Aldenhov - 26 februari 2013 20:53

Jodå, idag var det lite träning igen. Kan avslöja redan nu att jag inte orkade bita ihop med ett jättepass, men den övningen jag körde, den blev bra! Stege i knäböj fram. Blev både illamående och yr...


Knäböjning fram ( stege ): 150-130-110 med dubbla på varje *2 set

bencurl bak


Detta fick räcka idag. Mer en annan gång... För övrigt ganska bra tryck på klubben. Kul att höra att det funkar i träningen för Jukka igen. Han blev sjuk en omgång till, men han verkar vara så bra grundtränad att han snabbt kommer in i rytmen. Gött!


Ber om ursäkt att jag missade "Manifestet" igår! Bot och bättring! Lade upp del 10 ikväll och det är 2 delar kvar. LÄS!!

Av André Aldenhov - 26 februari 2013 20:51



10.Var skadefri.

Lär dig känna signalerna på riktiga skador och agera alltid direkt.

Om du är skadad, var noga med rehabiliteringen, slå inte upp skadan igen. Vänta med tävlings-comeback tills du är helt återställd. Du kan alltid träna någonting bra även när du är skadad.


Av André Aldenhov - 25 februari 2013 20:35

Ingen träning idag heller. Bara bra! Behöver ladda batterierna lite och börja läka ut de ömmaste delarna av kroppen. Men imorgon bör jag få till ett litet benpass, typ stege i knäböj fram.


När man haft en veckas semester så tar det ett par dagar att komma igång igen med jobbet. Iallafall för att komma upp i full fart. Likadant med träningen. Kommer nog att ta ett tag innan jag fullt vant mig vid jobba/träna-modellen.


Torsdag blir det eventuellt skidåkning utför. Ska på lite resa med jobbet men det är inte riktigt bestämt om jag ska åka i backen eller bara vara "allmän vakt" under dagen. Hade faktiskt varit skoj om det blev lite åka men eftersom det är galet länge sedan senast jag åkte så är det kanske bara farligt!


Nu: kaffe!

Av André Aldenhov - 24 februari 2013 18:14


Idag blir det ingen träning. Kroppen behöver lite passiv vila idag känner jag. Eller rättare sagt: huvudet behöver det! Kroppen hade säkert mått bättre av aktiv vila men det struntar jag i! Jag har redan fått 11 pass den här veckan och en av fördelarna med att vara hobbymotionär är att man kan hoppa över en träning ibland.


Imorgon är det dax att börja jobba igen och då är det inte aktuellt med dubbelpass längre. Men det har varit riktigt kul att köra på som "förr i tiden" under veckan som varit. Inte så att känslan i kroppen var som förr, det svarar inte riktigt lika mycket ( fast faktiskt lite mer än vad jag hade trott!!). Däremot är det en speciell känsla att åka till gymet flera gånger om dagen när man faktiskt har det fria valet att göra exakt vad man vill!



Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards