Alla inlägg den 10 februari 2013

Av André Aldenhov - 10 februari 2013 21:34

Idag kändes kroppen tom på energi, iallafall en bit in i dagens träningspass. Men jag fick ihop allt jag hade tänkt, även om jag inte fick till det där riktiga "klippet" i varje reps idag. Nåja, nöjd med dagens pass ändå. Såhär blev det:


Knäböj fram (stege): 140-120-100-80 dubbla på varje vikt (lade till ett extra steg mot för vad jag brukar)

Stötdrag: dubbel 120, dubbel 140, dubbel 160

dessutom 2 sorters axlar, 2 sorters rodd, 2 sorters press, bic/tric, rotation och bencurl bak

avslutade med 10 minuter motionscykel (som ju är ett delmål att genomföra minst 1 gång/ vecka)


Helt slut efteråt, men så är det ibland. Kan vara en skön känsla det med...


Av André Aldenhov - 10 februari 2013 20:13

Leva sin dröm! Jo, det finns naturligtvis en massa olika sätt att göra det. Det kan handla om att förverkliga yrkesdrömmar man har eller en hobby man "lever för" eller varför inte umgänget med sin älskade familj. Det kan vara flytten till det varmare landet eller i princip vad som helst som får livsnerven att kittla till!

I mångt och mycket lever jag hela min dröm! De flesta "feelgood-inslagen" i mitt liv är sådant som jag inte avhandlar i den här bloggen. Jag har ett fokus på det som är direkt kopplat till träning/hälsa. Nu är jag inte dummare än att jag förstår att hela livet, tillvaron och måendet naturligtvis hänger ihop med/påverkar träning och hälsa men jag har ändå valt att dra gränsen på detta sätt. Vem vet, det kanske ändras med tiden men just nu är det så bloggen kommer att se ut. Hoppas det är till belåtenhet =). Men naturligtvis ska jag försöka fortsätta att sätta en lite personlig prägel på denna bloggen så den inte blir bara "teknisk" hela tiden.

Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards