Alla inlägg den 13 februari 2013

Av André Aldenhov - 13 februari 2013 21:39

Först en liten kommentar om en aktuell händelse: brottningen bort från OS. Kan egentligen bara beskriva det som sorgligt. En klassisk sport som skänkt mig mycket glädje som åskådare och många skavsår på skulderbladen som utövare! Eftersom jag inte följt sporten så noga att jag känner det politiska spelet bakom ett sånt här beslut så blir det svårt att uttala sig om rätt eller fel, men magkänslan säger att något gått snett. Frank, Benni, "Prosten" och många andra stora brottare var mina idoler som barn och nu är brottningen borta från OS. Som sagt: sorgligt!


Snackade med Micke L idag och han berättade om kanonträning och bra resultat. Skoj! Dessutom lät det som om Jukkas träning flyter på och Claes är frisk nog att gå i träning igen. Går bra för lyftarna nu =)!


Själv hade jag det lite segt idag. Inte samma klipp i kroppen, men å andra sidan brukar jag ju inte ha det, så dagens pass är väl snarast att betrakta som ett normalpass. Lyckades faktiskt få ihop ett riktigt hyggligt pass med en del lyftreps. Såhär såg träningen ut:


Stöt (med efterföljande vändningar ) 1+2 på 80, 90, 100 och 110. Segt, men höll i tekniken hyfsat. Bra!

Stötdrag: dubbel 100, dubbel 120, dubbel 140, dubbel 160 och singel 180 (singeln med remmar)

dessutom 2 sorters press, bic/tric och bencurl bak


Seriematch på söndag ( eventuellt med fullt serielag/veteranlag!), men jag ändrar inte i träningen. Repsar på och tar söndagen som det kommer.


Dessutom är det mindre än 140 dagar kvar till SM i Tyngdlyftning.

Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards