Alla inlägg den 18 februari 2013

Av André Aldenhov - 18 februari 2013 22:07

Dagens kvällspass tog inte så lång tid men jag fick till ganska bra tryck i passets huvudövning: Knäböj fram. Körde stege och fick till en bra serie trots att det var tävling igår. Såhär gick det till:


Knäböj fram (stege) 140-120-100 med dubbla på varje *2 set

+ axlar, rodd, goodmorning och rotation.


Halv 9 på kvällen var det gott om folk på hallen och bra stämning. Härligt!!

Av André Aldenhov - 18 februari 2013 17:07



3.Träna Ryck och Stöt.

De övningar vi tävlar i är också våra bästa träningsövningar. Lägg stor vikt vid att träna ryck och stöt, lägg ryck och/ eller stöt tidigt i passet för att kunna utföra dessa med så stor skärpa som möjligt.

Av André Aldenhov - 18 februari 2013 15:38

Tyvärr har jag inte kommit över varken film eller bilder från helgens serietävling, så bilden på Hasse är allt som finns just nu. Om det är någon som har material man vill dela med sig av så får man gärna höra av sig. Jag publicerar mycket gärna!!

Av André Aldenhov - 18 februari 2013 12:06


Här kommer videon från dagens morgonpass. Ingen perfekt kameravinkel men det råkar finnas en hylla just där...

Tror att det ändå går att få en uppfattning om hur ett av mina superset kan se ut. Vad som inte syns på filmen är vilken grym syra och puls jag har på slutet!! =)



 



Av André Aldenhov - 18 februari 2013 11:52


Hittade lite rankinglistor för 2012 på Tyngdlyftningsförbundets hemsida. För er som tycker det är underhållande läsning så kommer länken här:


http://iof3.idrottonline.se/SvenskaTyngdlyftningsforbundet/Tavling/Ranking/Ranking2012/


Läs, reflektera, känn inspiration och kommentera!

Av André Aldenhov - 18 februari 2013 11:04

Dagens morgonpass är avklarat. Såhär dagen efter tävling nöjde jag mig med att gå några varv i gymet och köra lite överkroppsövningar. Körde 9 övningar som superset och gjorde detta 3 varv. Därefter motionscykel och rörlighetsövningar för 5 punkter ( de 3 sittpunkterna + 2 punkter för axlarna). Gjorde en liten film med ett av varven på superseten. Där kan man se ungefär hur jag brukar köra mina "gym-varv". Variationer av övningar förekommer men det brukar vara som på filmen eller snarlikt. Lägger upp filmen lite senare.


Denna texten kommer att ingå i en serie jag skriver under veckan som kommer att heta "Sportlov". Detta med anledning av mitt 35-årsjubileum som Skivstångskrigare. Inte så att det finns ett exakt datum för när jag började lyfta ( kunde nog rycka innan jag lärde mig gå...), men jag gjorde mitt första läger på sportlovet 1978 och körde därefter igång regelbunden metodstyrd lyftträning. Till detta kom en massa andra idrotter, klubbledda såväl som spontana. Det dröjde många år innan jag "snöade in på" bara tyngdlyftning, även om jag redan från första början bestämt mig för att det var lyftningen som skulle bli sporten att satsa på.

Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards