Alla inlägg den 21 februari 2013

Av André Aldenhov - 21 februari 2013 20:13

...och här kommer dagens ryck på 107. Kändes lätt och bra. Tror nog att jag borde kunna hänga på några kilon till när jag släpper på repsen i ben/ drag och toppar upp rycken en aning.



 

  Jag är väldigt nöjd med detta lyftet (under rådande omständigheter), men visst finns saker att jobba med. Kommentera gärna!

Av André Aldenhov - 21 februari 2013 18:06


En film med mitt dubbelryck på 102 kilo. Kan eventuellt haft en efterpress på vänsterarmen på första, men sen kom 2:an väldigt bra =).



 

Mina kamerastativ blir allt fantasifullare...

Av André Aldenhov - 21 februari 2013 16:18



6.Förbättra dina svagheter.

Kör mer av övningar som förbättrar det du är sämst på. Acceptera inte dina svagheter utan träna bort dessa. Du är inte bättre än din svagaste länk. Exempel på övningar finns längre ner.




Exempel på övningar för att åtgärda svagheter



svaghet                                      övning


Draget från start till knä                Ryckdrag

                                                  Omvända ryckdrag (ryckdrag där du går ner sakta)

                                                  Starter (Drag från golvet till strax under knä)


Resningen i sittvändning               Knäböj fram

                                                 Sittvändning + knäböj fram

                                                 Knäböj fram + överstöt


Nedsittning och fixering i ryck      Ryck från midja

                                                 Ryck från nacke

                                                 Ståryck

                                                 Ryckknäböj


Drag från knä och uppåt               Drag från hängande eller bockar

                                                 Drag från golvet + hängande


 

Var extremt noggrann i dessa övningar, det är en förändring du vill uppnå. Ta hjälp av tränare eller träningskompisar. Filma och kom överens om hur det ska utföras.


Överför rörelserna till din teknik i tävlingsövningarna och håll fast vid den nya tekniken, det tar några veckor innan du är tillräckligt stark i de nya positionerna även om förändringen är liten.



Av André Aldenhov - 21 februari 2013 15:39


Andra passet för daget var både intensivt och bra! Fick till ett hyfsat ryckpass trots att jag var rejält trött i både rygg och axlar. Men på de sista 2 lyften fick jag till riktigt bra tryck med benen och då följde det med så som jag ville!


Ryck: dubbel 70, dubbel 80, singel 90, dubbel 102 och avslutade med singel 107

hopp, rotation, bic/tric, press


Inte illa att rycka mer än vid senaste tävlingen! Har ju inte direkt vilat sedan dess... Ska försöka få ihop ett stöt-pass imorgon. Kul om det går, men om kroppen säger stopp så får jag köra något annat. Inte värt att utsätta sig för vad som helst =)!


Dubbeln på 102 och singeln på 107 finns på video. Laddas upp senare idag. Kolla och kommentera gärna =)! Tror faktiskt att jag har lite efterpress på första 102-reppen, men man kan inte riktigt se från den vinkeln. Sen tryckte jag bättre på 2:an och framförallt på 107:an!

Av André Aldenhov - 21 februari 2013 09:25


Väldigt trött i bl.a axlarna efter gårdagens simning men jäklar vad jag känner mig mjuk i kroppen! Fortfarande öm/trött i ryggen efter tuff träning men lite simning var precis vad jag behövde. Dessutom var det en kul grej att göra hela familjen! Alla verkade nöjda och glada =)!


Dagens förmiddagspass hade fokus på ryggen. Körde detta:

Långa drag: femmor på 80* 2 set, femmor på 100* 2 set

goodmorning, 2 sorters rodd, 2 sorters press, armdrag och bencurl bak

fast före bencurl körde jag motionscykel

avslutade med rörlighet i 5 punkter ( de 3 sittpunkterna + 2 punkter på axlarna).


I eftermiddag gör jag ett försök på ryck. Vill gärna ha det och stöt imorgon...

Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards