Alla inlägg den 24 februari 2013

Av André Aldenhov - 24 februari 2013 18:14


Idag blir det ingen träning. Kroppen behöver lite passiv vila idag känner jag. Eller rättare sagt: huvudet behöver det! Kroppen hade säkert mått bättre av aktiv vila men det struntar jag i! Jag har redan fått 11 pass den här veckan och en av fördelarna med att vara hobbymotionär är att man kan hoppa över en träning ibland.


Imorgon är det dax att börja jobba igen och då är det inte aktuellt med dubbelpass längre. Men det har varit riktigt kul att köra på som "förr i tiden" under veckan som varit. Inte så att känslan i kroppen var som förr, det svarar inte riktigt lika mycket ( fast faktiskt lite mer än vad jag hade trott!!). Däremot är det en speciell känsla att åka till gymet flera gånger om dagen när man faktiskt har det fria valet att göra exakt vad man vill!



Av André Aldenhov - 24 februari 2013 17:49



9.Ta hjälp med träningen

Du behöver en tränare eller åtminstone någon person som följer din utveckling, ser många av dina lyft och ger rådgivning under en längre tid. Det måste inte vara en erkänt duktig, utan det kan vara någon i din närhet som också är nybörjare som tränare. Även tränaren kommer att bli bättre i takt med att du ökar dina resultat. Jag rekommenderar även förbundets stegkurser, alla bra lyft och träningsfilmer på youtube mm. Besök andra klubbar och åk på träningsläger när du får chansen för att få såväl inspiration som hjälp med träningen. Var lyhörd men kom ihåg att det är du och din tränare som avgör vilka råd som ni ska följa, inte han som kom med rådet.


Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards