Alla inlägg den 3 mars 2013

Av André Aldenhov - 3 mars 2013 22:23


Här kommer filmen från dagens pass. Massivt teknikbortfall, framförallt på sista repsen (t.ex. gungar jag fram extremt mycket på tårna innan jag klappar på överstöten). Men eftersom det hänger ihop med ren trötthet, så var väl inget annat att vänta. Att försöka göra en trippel på en vikt jag inte tidigare ens försökt göra en singel på, ja det öppnar för tekniska misstag. Passar dessutom på att be om ursäkt för diverse kvalitetsproblem med det filmtekniska =).



 

Av André Aldenhov - 3 mars 2013 17:57


Efter att ha kollat på Vasaloppet och VM-5mil så kände jag väldig inspiration! Hur jobbigt kan det vara att repsa lite i stöt, liksom...? Svar: HUR JOBBIGT SOM HELST! Satsade allt på att göra en enda trippelstöt, men energin tog liksom slut. Klarade 2 och vände den 3:e men flåset räckte inte för att trycka fast överstöten. Filmade lyftet och ska lägga upp det lite senare. Men jag är nöjd ändå. Hade 131 kilo på stången och det är faktiskt mer än vad jag stött sen jag började lyfta igen. Ett bra resultat alltså, men jag hade VERKLIGEN velat klara den sista överstöten!


Stöt: dubbel 90*2, singel 100*2, singel 112, singel 122, trippel 131(miss 3:e överstöt)

bencurl bak


...och knäet verkar hålla när jag lyfter, men det känns inte bra. Jäkligt ont i muskulaturen runt knäskålen. Känns inte speciellt bra när jag blivit kall och stel en stund efter träningen. Men det finns ju sånt här:


 


Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards