Alla inlägg den 5 mars 2013

Av André Aldenhov - 5 mars 2013 21:23

Här kommer filmen med dagens ryck-dubbel. Man kan se att det börjar göra ont i axlar/lår (vingligt/korrigerar fastän det är lätt)men huvuddragen av lyften genomför jag bra. Perfekt tryck utan att det viker sig någonstans. Ska försöka behandla axlar/lår och fortsätta jobba med rörligheten i de 3 sittpunkterna och axlarna. Här är filmen:



  Skicka gärna en kommentar. Försöker vara lyhörd när det gäller tekniska detaljer. Dessutom är det kul att diskutera de små detaljerna ibland, även om jag kanske iblandkänner mig för gammal för att ta tag i problemen. Men jag försöker gärna =)!

Av André Aldenhov - 5 mars 2013 21:09

Idag blev det ett kanonpass. Låg på med stenhårt tempo, men lyckades ändå hålla väldigt hög kvalitet på passet. Kul men jäklar vad trött jag blev. Körde styrkeövningar under "vilan" mellan lyften. Tog bara riktig vila mellan de sista rycken. Stenhårt tempo i slutet med ryckdragen. Hög puls! Hela passet på under 45 minuter! Fick ändå till både lyfthastighet och teknik ganska bra. Fast rycken var lite jobbiga: har väldigt ont i axlar och lår/knä nu. Lite trist... Dagens pass:


Ryck: dubbel på 70, dubbel 80, singel 90, singel 100 och dubbel 105 (som finns på film. Kommer på bloggen senare)

Ryckdrag: trippel 80, dubbel 110, singlar 130*2

3 sorters press, bic/tric, rodd, rotation, hopp, bencurl bak


Som sagt lite jobbigt att det börjat göra ont. Får slå av lite på repsen. Synd om det ska rasa nu när det börjat funka så bra. Jaja, jag är ju ingen ungdom längre. Börjar kanske nå gränsen för vad kroppen klarar...


Har kanske blivit lite väl mycket filmande på träningen på senare tid. Kanske inte jätteintressant att se varenda lyft jag gör. Ska kanske begränsa till "Veckans film", eller något i den stilen. Vad tycker ni? Kommentera gärna!


Fick förresten en bra kommentar/ ett bra tips om min överstötsteknik tidigare. Tusen tack för det! Uppskattas!!

Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards