Alla inlägg den 17 mars 2013

Av André Aldenhov - 17 mars 2013 22:28

...och där var det 3-2! Ding är stekhet men Robertson får ju fler chanser. Jaja, orkar inte se klart. Får kolla imorgon hur det gick.

Godnatt alla =)!!

Av André Aldenhov - 17 mars 2013 22:12

En väldigt spännande snooker-vecka! Vad sägs om att Kurt Maflin var ända framme i semi!! Där blev han visserligen nollad av Ding, men jäklar vad bra! Heia Norge =)!

Sen startar Robertson krossen mot Ding i finalen, har 3-0 och blir arrogant. Helt plötsligt är Ding inne igen och vi har 3-1. Spännande att se om detta går att vända!!

Av André Aldenhov - 17 mars 2013 18:47


När jag ser det här klippet tänker jag att nästa gång jag kör ryck häng så ska jag gå ner lite närmare knäna innan jag klipper till. Fast ett ganska bra lyft trots allt. Lite stel i sitt och axlar så jag hamnar lite på hälarna. Balanserar in den ganska rutinerat =). Får mjuka upp de 3 sittpunkterna ännu bättre så kan jag göra det snyggare nästa gång! Här kommer klippet:



 

Av André Aldenhov - 17 mars 2013 17:13

Hade som en liten mini-målsättning idag att köra ett pass hängryck. Har inte gjort detta sen jag återupptog tyngdlyftandet igen. En gång i tiden var jag ganska duktig på hängryck men det var ju ett tag sedan... Tycker nog egentligen att hängryck (eller ryck häng) är bäst att köra i olika kombar, fast idag valde jag att singla dem, eftersom jag är inne i en sådan period där jag försöker maxa i (nästan) alla övningar. Glad att kroppen höll ihop så jag kunde genomföra passet + att jag fick till några bra drag på slutet. Hade god hjälp av att jag sparrade ihop med Claes, som också är riktigt bra på gång med sin träning. Kul! Fick dessutom sista hängrycket på film (som läggs upp under kvällen). Tack Claes! Såhär blev passet:


Ryck häng: dubbel 70, singlar på 80, 92 och 105 (sista gick nästan runt, men balanserade in den trots stelhet)

ryckdrag: trippel 80, dubbel 110, dubbel 130 och singel 150. (Alla dragen var riktigt bra!!).


...men nackspärren ligger fortfarande på lur... Mer Cai Pan!!


Tror att målet med tävlingen nästa helg är 107+131, men vi får väl se hur veckan blir. Ska fortsätta ligga på med lite maxningar. Kanske 185 i knäböj bak?! Eller kanske köra lite tuffare vikter i stötdrag?!

Av André Aldenhov - 17 mars 2013 12:37


Vaknar med början till en nackspärr. Väldigt irriterande, men förhoppningsvis är lösningen nära. Cai Pan och lite tålamod borde räcka.


Ryck häng enligt planen, men vi får väl se. Nuförtiden är det inte alltid jag är sådär noga med detaljerna i vilka övningar jag kör. Håller dock fast vid en grundstruktur av periodtyp. Tillåter hög grad av flexibilitet vid val av övning. Men just nu känns ryck häng som mitt förstaval, kryddat med några drag efteråt.


Nacke ajajaj... mer Cai Pan!!

Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards