Alla inlägg under mars 2013

Av André Aldenhov - 24 mars 2013 10:26


Här kommer en liten länk jag blivit tipsad om

http://weightliftingfix.com


Har inte kollat genom sidan så mycket själv, fast det första jag såg var en stor bild på Zacharevich och en sån sida kan ju inte vara fel!!!



Av André Aldenhov - 23 mars 2013 23:28

...och det var många bra lyft idag! Daniel, Jukka och Claes befann sig alla i olika stadier av sjukdomsbekämpning och alla lyfte riktigt bra utifrån sina förutsättningar! Per lyfte jättemycket pers och Axel var jättebra, framförallt stöten tror jag att han var nöjd med själv =)!

Andra som lyfte bra var flera i Skaragänget. Tyvärr missar man en del när man förbereder sig själv men några bra lyft fick jag sett.  Simons ryck, Funks stöt, Samuel, Jimmy m.fl Kul att tävla ihop med min gamla "sommarklubb" från mina ungdomsår,Norrköping, och att träffa Johan P igen. Ett tag sedan sist. + att det var skoj att även Lidköping var där. Trevliga tävlingar!!


Fast det blev ingen vändning på 195 idag, trots att vi var i Skara...;-)


Idag tog jag nog ett kliv närmare SM 2013...



Av André Aldenhov - 23 mars 2013 22:30

Det blev alltså Johnny som gissade närmast! Hans tips var 110+135 och det var bare 1 kilo ifrån dagens resultat!

Fick till 6 riktigt bra lyft =)! Sista värmrycket (97) och första tävlingsrycket (102) blev lätta styrkeryck och sen på 107 och 111 var klockrena sitt och gjorde varken ont i axlar eller knän.

Stötarna var med pressvändning allihop ( 118, 127, 135) och jag har satt upp som mål att göra sittvändning på nästa serietävling. Men lätta var dom! Hade dessutom riktigt spänstiga överstötar =)!


Ett extra stort tack till Skara AK som arrangerade och nästa gång kan jag kanske ockstå ställa upp om jag blir tillfrågad istället för beordrad =). Tack till Ahlner, Axel och Daniel som ställde upp där!!

Av André Aldenhov - 23 mars 2013 22:21

Här kommer lite stötfilmer från dagens tävling. 127 och 135. Har använt en konverterare som inte riktigt håller måttet... Men ett stort tack till Per som filmat och skickat filmerna till mig =)!!



 
 

Av André Aldenhov - 23 mars 2013 19:21

Kort inlägg: Gjorde 111+135 idag och ärligt talat så var det hur lätt som helst. Ska försöka återkomma med film. Tror att jag fått tag på stötarna. Men om det är någon mer som har fotat/filmat, så får ni gärna skicka bilder/ filmer/ länkar!


Av André Aldenhov - 23 mars 2013 11:26

Gjorde ett inlägg förut, men mobilbloggning funkar inte jättebra...=( Bilder verkar inte fungera. Nåja, tävlingen är igång men det dröjer innan det blir min tur. Jag tävlar i sista gruppen.

Av André Aldenhov - 23 mars 2013 06:57

Lördag morgon och det är dax att åka och tävla lite. Eftersom vi ska till Skara så tar det några timmar och då blir morgonen ganska tidig. Fast efter en mugg kaffe såhär medans man morgonbloggar så känns den ganska tidiga timmen helt OK:

Ganska kallt ute men eftersom vi kommer att sitta i en varm bil så ska inte det behöva bli ett bekymmer. Värre att sitta med böjda ben så länge, men eftersom knäna/låren känns såpass bra nu (tack igen Jukka!) så tror jag inte att det heller kommer att bli några problem!


Ska försöka lägga upp lite mob-blogg under dagen, men eftersom jag inte testat appuppdateringen än så vågar jag inte riktigt lova...


Ha en bra dag allihop! Lycka till ni som också ska tävla och lycka till alla ni andra med =)!!

Av André Aldenhov - 22 mars 2013 21:00

Dan före dan... Nåja, sådär väldigt dramatiskt är det ju inte. Lite tävling imorgon i Skara. Har haft ett par riktigt sega dagar där kroppen motarbetat mig. Men igår blev det riktigt bra behandling och det gjorde skillnad! Först trodde jag att det kanske inte hjälpt så mycket. Kände fortfarande en väldig ömhet i låren/knäna, men det vände när jag körde lite tekniklyft idag. Blev snabbt varm i låren och hittade sittvinklarna direkt! Ser bra ut inför imorgon. Målet för imorgon har hela tiden (sen förra seriematchen) varit 107+127, även om jag skrev om det till 107+131. Johnny tippade 110+135 och vi får väl se vad det blir. Hoppas Johnny har rätt =)...


...och nästa vecka går vi igång med "tung" igen, fast det börjar kanske inte direkt på måndag...

Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards