Alla inlägg under mars 2013

Av André Aldenhov - 16 mars 2013 00:15


Lite vändningar och ben idag...



 


  Finns mycket att säga om lyften. Kommentera gärna!!

Av André Aldenhov - 15 mars 2013 23:48

Det finns säkert åtminstone tusen anledningar till att jag inte behöver maxa i vändningar eller knäböj  nu när knän och lår inte känns så bra. Dessutom brukar ju inte vändningskapaciteten vara mitt största bekymmer... Borde naturligtvis lägga kraft och energi på annat än vändningar och knäböjsmaxningar. Så idag körde jag... vändningar och knäböj!! Lämnade tekniken därhemma och krängde på för allt vad jag var värd! Lyckades pricka struphuvudet med stången i en maxvändning så jag har apa-ont nu och rösten pajade ihop totalt! Meningslöst? Nja, ibland måste tyngdlyftning vara roligt också och helt ärligt, jag gillar vändningar =)!  Vände en dubbel på 150, gjorde en knäböj fram på 170 och körde lite bencurl. Finns på film som kommer lite senare. Börjar bli stark nu...

Av André Aldenhov - 15 mars 2013 13:47



Här en liten bild från prispallen vid SM 2012. Västra Götaland dominerade rejält i denna viktklass (69 kilo) vid detta tillfälle.


 

Men hur blir det vid nästa SM? Redan omedelbart efter detta ögonblick började det spekuleras om att förmodligen ingen av deltagarna på bilden kommer att dyka upp på SM -13 i denna viktklass(denna information från relativt säker källa). Kan alltså hela pallen vara utbytt till dess, kan någon tänkt om och fastnat i 69:an ett tag till eller kan det finnas andra kandidater till pallplats även om en eller flera av herrarna på bilden är med? Ska bli spännande att se...


Hoppas att K-Å förlåter att jag snodde hans fina bild =)!


Av André Aldenhov - 15 mars 2013 10:16

Visst vore det fantastiskt att ha obegränsat med tid! Samtidigt är det just tidens begränsning som gör att man uppskattar det som händer och sker, det som är själva kryddan i tillvaron, det som är livet. Att hålla på och leka idrott även när man inte är junior längre, att träna lite lagom kan vara riktigt skoj. Att kanske under kortare perioder ta i lite mera och jobba mot ett tydligt mål, för att sen kanske träna lite mindre eller mera avslappnat eller kanske i en helt annan form. Just detta med att kanske ha flera olika aktivitetsformer är något som jag finner väldigt lockande och förmodligen kommer att ta upp framöver. Ursprungsplanen var att jag redan skulle varit där, men den planen reviderades när jag hörde talas om "Sommar-SM" i H-stad! Kände att jag ville göra ett försök att ta mig i hyfsad form till dess och därefter återgå till det jag planerat från början. Just nu går det ganska bra och då är det ju inga problem att träna vidare, men framtiden är svår att gissa...

Av André Aldenhov - 14 mars 2013 21:16


Å ena sidan skulle det ju vara fantastiskt skoj att göra en liten attack på SM 2013. Å andra sidan känner jag vad kroppen tycker om den idén och jag inser att det kanske inte kommer att bli mildare av att jag laddar på hårdare... Tror att jag med visst fokus skulle kunna landa en bit över 115-140. Inte så att det skulle vara ett speciellt märkvärdigt resultat, men det kunde vara en kul grej att genomföra, att sätta upp olika delmål för och sen försöka uppnå dem efterhand. Dessutom har jag en starkt romantiserad bild av hur det är att tävla i Halmstad!

Av André Aldenhov - 13 mars 2013 21:45


Fantastiskt kul att så många läser det jag presenterar på bloggen! Varenda dag har jag en massa läsare och det peppar naturligtvis mig att fortsätta jobba på med bloggen. Tusen tack! Kul både att skriva och lägga upp bilder och filmer. Hoppas ni fortsatt tycker att det är trevligt att titta in på min lilla sida.


Idag blev det bara enkel linimentbehandling på låren med därpå följande bastu. Skönt! Det blir något lignande på fredag. Hoppas att det blir en liten förbättring. Vill ju kunna prestera bättre lyftfilmer i framtiden!

Av André Aldenhov - 12 mars 2013 22:13


Tycker faktiskt att detta är ett riktigt bra lyft. Detta trots problem med både axlar och åtminstone 2 sittpunkter. Nåja, nu går jag in i någon slags återhämtningsperiod och ikväll tänker jag njuta av det här:



 

Av André Aldenhov - 12 mars 2013 21:15


Passet idag blev lika trevligt som jag hade hoppats. Kul att träna lite ihop med Claes och mitt ryckpass blev riktigt bra! Visserligen gjorde det apa-ont hela tiden, framförallt axlar och lår/knä/ljumske, men jäklar vad bra drag jag har nu =)! Fläskade dit 110 som ingenting! Gött! Ligger nästan på 115-form nu. Såhär blev passet:


Ryck: singlar hela vägen: 80*2, 90, 95, 102 och 110 (bästa lyftet)

rotation, 5-punkt(egen), 2 sorters hopp och bencurl bak


Min 5-punkt är: långa drag, armdrag, stående rodd, press och good morning. Vill veta hur Trelle-5-punkt går till för jag vill hellre köra den. Det får jag ta reda på...


110-rycket är förresten filmat. Kommer lite senare.


Kul förresten att Jocke hade haft ett bra pass idag!!

Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards