Alla inlägg den 7 april 2013

Av André Aldenhov - 7 april 2013 21:41


Det blev ungefär ett sådant pass som jag trodde. Körde på med en hyfsad knäböj-stege även om jag inte orkade 2 set som jag hade tänkt. Nöjd ändå. Sen blev det bänk och lite byggövningar. Kändes helt OK i benen. Hoppas den känslan hänger i... Dagens pass:


Knäböj fram (stege): 130-120-110-100 med 3 reps på varje

Bänkpress bred: 50, 60, 70 med femmor på varje

goodmorning, armdrag,stående rodd, rotation, bencurl fram/bak


Ska försöka få ihop lite ryck, stöt och knäböj under nästa vecka. Gärna lite 2.or i ryck och stöt. Hänger på om kropp och själ vill vara med...

Av André Aldenhov - 7 april 2013 17:12


Det är alltså snart dax för dagens skivstångspass. Mycket som talar för att jag kommer att köra stege i knäböjning fram. Tror inte att jag har tillräckligt med mental energi för ett vändnings-pass. Nåja, nu är ju inte knäböjningar fy skam! Tvärtom så känns det som att det kanske är det jag behöver mest av allt nu. Inte så att benen är min klenaste grupp men jag har inte kunnat köra det riktigt som jag velat på ett tag. Hoppas det funkar...


Har dessutom hunnit köra en del kondis-fysik idag. 30 minuter stenhård högintensin landhockey. 1 on 1 på småmål. Gött, men ryggen känns lite småtrött. Bara bra!

Av André Aldenhov - 7 april 2013 12:44


Hade tänkt köra ett morgonpass idag, men det var mycket trevligare med sovmorgon =). Får se om det blir ett kvällspass istället. Det är iallafall min målsättning att det ska bli så. Ganska sugen på en knäböjstege. Men man kan ju även köra lite vändningar och komplettera med rodd och bänk. Hmmm...


Finns ganska mycket bra på FB som avhandlar styrketräning. Tror att jag ska börja tipsa lite om olika grupper här på bloggen. Naturligtvis välkomnar jag tips från er som läser min blogg =).



Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards