Alla inlägg den 18 april 2013

Av André Aldenhov - 18 april 2013 17:11


Har fått väldigt trevlig respons på bloggen idag. Jättekul! En gammal klasskompis som numera crossfittar och skrev att han läser bloggen regelbundet för att få lyftningstips. Hoppas jag kan hjälpa till med det, skulle ju vara bra om bloggen var till någon nytta =)!


Idag är det träningsfritt och igår körde jag lite tuffare på dragen just för att det blev ett uppehåll idag. Däremot är det behandlingsdax ikväll för mig och Jukka. Hoppas vi kan få ordning på hans märkliga ryggbekymmer.


Annars är läget sådant nu att Claes kör jättebra och har bra utveckling . Dessutom rullar det på bra för Hasse. Tror att han är sugen på att göra en attack nästa helg. Vet inte så mycket om hur det går för de andra. Ska fråga mig fram...

Av André Aldenhov - 18 april 2013 13:33


Här kommer sista filminlägget om gårdagens träning. Gjorde egentligen denna filmen bara för min egen skull. Ville kolla om jag låg rätt i vinklarna och jämföra min känsla/upplevelse med hur det såg ut. Men här kommer filmen iallafall. Trippel-ryckdrag på 160 kilo.


Tycker att jag håller i alla de viktiga vinklarna och trycket finns. Duger för mig =).
 

Av André Aldenhov - 18 april 2013 10:40


Kan inte se några videos alls nu! Undrar om det beror på mitt nätverk eller om Bloggplatsen fortfarande har problem. Hoppas det snart är löst. Har lagt upp 2 filmer idag och hade tänkt lägga upp en till. Men det är ju inte skoj om det ändå inte går att se.

Av André Aldenhov - 18 april 2013 10:10


Igår gjorde jag ett väldigt lätt och bra ryck på 112. Det mesta jag ryckt på träning under "gubb-perioden". Tyvärr gör det lite ont i tummen idag, men jag tror inte att det är någon fara. Bör släppa på ett par dagar. Hade lite småproblem med ett knä under gårdagens ryckpass och ändå fick jag till ett så bra sistaryck. Fick till skärpan till slut. Såhär såg lyftet ut:



 

Av André Aldenhov - 18 april 2013 08:10


Här kommer inlägget som jag försökte få upp igår. handlar om gårdagens träning. Har gjort 3 små filmer och väljer att lägga upp en film per inlägg. Den första filmen kommer från gårdagens ryckpass (och det gör även den andra). Ett väldigt lätt men även väldigt slarvigt ryck på 108 kilo. Ligger på framkant hela vägen och var dålig redan från starten. Slarvig, ofokuserad. Det syns tydligt att all rutin till trots så är det lätt gjort att tappa bort lyftet om man inte håller hög skärpa hela vägen. Först kommer dagens pass och därefter filmen:


Ryck: dubbla på 60, 70, 80 och 90. Därefter singlar på 100, 108 och 112.

Ryckdrag: dubbla på 110, 130, 145. trippel 160

2 sorters press, 2 sorters axlar, rodd och 2 sorters hopp.


Även 112-rycket och dragen på 160 finns på film och kommer i senare inlägg. Här är 108-rycket:



 


Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards