Alla inlägg den 19 april 2013

Av André Aldenhov - 19 april 2013 21:49


Idag blev det lite stöt nere på TK. Men först ska jag berätta om något kul. Idag tränade jag ett pass ihop med Sverker Åsemyr, en tidigare storlyftare från Göteborg. Riktigt häftigt! Vi har aldrig träffats förut men han brukade tävla mot en del av mina gamla klubbkamrater i Trelle på 80-talet =). Syntes att han var en duktig vinkel-lyftare. Coolt!


Körde oå med teknikstötar och avslutade med ett par halv-tunga. Sen lite drag.


Stöt: dubbla på 70*3 set, 90*3 set, singlar på 100, 110

pressvändning+överstöt:  singlar på 120*2 set och singel 130(lite hafsig, men lätt)

stötdrag: dubbel 120, 150, 170 och singel 190

bencurl bak, bic/tric, 2 sorters press och rotation.

Av André Aldenhov - 19 april 2013 17:44


...och jag fick precis en live-rapportering från TK att Claes ryckt 95!! Han är på gång =)!

Av André Aldenhov - 19 april 2013 17:31


Ikväll blir det stöt! Men inte sådär på högre vikter utan bara lite lätta 2:or för känslans skull. Känner att jag behöver hitta rytmen men jag orkar verkligen inte ladda på tungt, så det får bli lite uppmjukningslyftning istället. Dessutom lite ont i tummen sen senaste ryckpasset så jag kommer att köra med remmar(för ovanlighetens skull). Om det känns bra efter stötarna så klipper jag till med lite drag och hopp och om det inte känns bra så kör jag något annat...


Snart seriematch igen. Nästa helg har vi hemmatävling och Borås kommer på besök. Det blir kul! Boråsarna är ett härligt gäng! Men det är vi med och det kommer säkert att bli en massa bra lyftning =)! Det har börjat trilla in tips på resultat. Senast gissade Johnny absolut bäst och han har redan fått in ett förslag. Gissa på ni andra med om ni vill och mitt eget tips/tänk presenterar jag före tävlingsdagen!


Fått många kommentarer på veckans 112-ryck och många har sett filmen. Hoppas jag kan bjuda på lite bättre vikter framöver. Kändes som att det fanns plats för lite till...


Om det är något ni kära läsare undrar över eller vill att jag ska skriva om, så passa på och fråga nu under helgen när jag har lite mer tid över för bloggen! Välkomna!!



Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards