Alla inlägg den 22 april 2013

Av André Aldenhov - 22 april 2013 21:58


Här kommer dagens marklyft på 242,5 kilo. Den kommer att kännas i kroppen...

Imorgon: behandling =)!!



  Fick ta i där. Men om jag verkligen hade velat ha ont i ryggen, så hade det nog gått en 5:a till ;-)...

Av André Aldenhov - 22 april 2013 21:25


Det blev ett knäböjpass (bak) precis som jag hoppats. Men jag fick verkligen kämpa med det mentala hela vägen. Kändes liksom inte bra idag. Inte så att det var kass, men den där rätta känslan fanns inte alls där. Dessutom mer ont i knä än jag trott/hoppats. Gjorde en relativt bra uppvärmning och gjorde lagom ökningar. Tog dessutom om på vissa vikter för att värma lite extra. De sista lyften kändes...sådär... Men ändå lyckades jag trycka dit en ganska bra böj på 200 =)! Och om inte Jukka råkat "dubbelklicka" när han skulle filma så hade ni fått se den, hahaha =)!! Men Jukka fick revanch lite senare...

Övning 2 blev marklyft. Jag var helt osugen på lyft och eller gymövningar efter knäböjen, så det fick bli lite hederlig "grisning" istället. Hade egentligen tänkt jaga upp en dubbel på ca 200-210, men plötsligt hade jag lite trevlig publik så det fick bli maxning istället! 242,5 kilo (oldschool-klovning) och snyggt filmat av Jukka. Filmen kommer i ett inlägg lite senare ikväll!


För övrigt så rullar det på bra för Axel och Daniel hörde jag idag. Gött! Claes fortsätter maxa upp i alla övningar och Jukka är igång igen, även om stöten är lite för seg ett tag till =).

Dagens pass:


Knäböjning bak: dubbla på 100*2 set, 120, 140*2 set, 160, singlar på 182 och 200

marklyft: dubbla på 120, 150, 180, singlar 210, 232,5 och 242,5

Av André Aldenhov - 22 april 2013 17:15


Kan inte förstå varför jag måste vara såhär trött. Alltså trött med betydelsen sömnig. Jag som hade tänkt vara lite aggressiv i hallen ikväll. Det blir till att ladda på med en dubbel kaffe, multivitamin och Motorhead!


Nu har däremot knäna börjat kännas riktigt bra och då är det naturligtvis knäböj-dax =)! Får bli en extra ordentlig uppvärmning och en maxning. Borde närma mig 200-form snart i knäböjning bak och det är läge att testa nu. Spelar såklart stor roll hur det känns i kroppen, det är ju bara dumt att ladda på med maxning om det inte känns bra. Men om det känns bra så...


Aningen hungrig med. Bäst att stoppa i sig lite energi...

Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards