Alla inlägg den 29 april 2013

Av André Aldenhov - 29 april 2013 21:51

Prestationsångest är på inget sätt en bra drivkraft. En förlamande känsla, negativ energi som river ner det man försökt bygga upp. Men om man lyckas hantera prestationsångesten, omvandla den, konkretisera den så att den landar i uppnåeliga mål, ja då kan det vara ett av idrottsutövarens viktigaste och mäktigaste verktyg! När man nått ett väl tilltaget mål så kan prestationsångestens  krampaktiga känsla lösas upp ett tag, ett litet tag innan den hugger till igen. Ibland, när man uppnått ett snudd på omöjligt mål så kan ångesten lämna en ifred under en mycket lång tid. I bästa fall kanske ända till nästa dag...



Av André Aldenhov - 29 april 2013 21:19

Vill ta tillfället i akt och tacka alla Boråsare som kom och gjorde trevlig tävling i Mark igår! Ställde upp som funktionärer, lyfte bra och var allmänt bra! Även ett jättetack till mina lagkamrater som lyfte, hjälpte till och täckte upp för mig när jag inte hade tid att vara med. Men naturligtvis det allra största tacket till den fantastiska publiken som tagit sig till Framnäshuset. Stort stöd när det är dax för de tyngre lyften! Tyvärr kunde jag inte bjuda på en bättre avslutning så jag hoppas att de första 5 lyften dög som underhållning!


...och Hasse som lyfte nya svenska rekord för veteraner! Grymt bra! Men det häftigaste måste vara att han lyfte nytt pers i sista rycket! 70+ och pers i ryck. RESPEKT!


Retar mig oerhört att jag "hafsade bort" sista stöten. Alltså absolut en vikt jag borde vänt. Drar lätt runt en 10:a till och är stark nog att resa mig med 166. Men visst, jag borde värmt sittet bättre. Dålig tajming i kontring. Orutinerat. Men nästa gång...

Av André Aldenhov - 29 april 2013 13:31

Här slänger jag upp två filmer från gårdagens tävling.116-rycket och 138-stöten. Kommentarer och annat kommer senare. Kommentera gärna lyften. Själv tycker jag att dom ser ganska lätta ut... =). Tusen tack till Mika som filmat!!



 

Såhär såg förresten serien ut:

Ryck: 105, 109, 116

stöt: 125, 138, (166)
 

Av André Aldenhov - 29 april 2013 11:47


Nu har jag lyckats konvertera filmer från gårdagens tävling. 116-rycket och stöten på 138 läggs upp här på bloggen under eftermiddagen.

Däremot väljer jag att hålla ett par dagar på beslutet om det blir något SM2013 för mig eller inte. Kroppen har begärt förlängd betänketid och det har jag beviljat...

Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards