Direktlänk till inlägg 29 april 2013

Lätta lyft =)!

Av André Aldenhov - 29 april 2013 13:31

Här slänger jag upp två filmer från gårdagens tävling.116-rycket och 138-stöten. Kommentarer och annat kommer senare. Kommentera gärna lyften. Själv tycker jag att dom ser ganska lätta ut... =). Tusen tack till Mika som filmat!!



 

Såhär såg förresten serien ut:

Ryck: 105, 109, 116

stöt: 125, 138, (166)
 

 
 
Ingen bild

Mika

29 april 2013 21:09

Ja, dom såg jättefina ut..men det är kamikaze attacken på 166 vi vill se, hur när döden var du igentligen ;-)

våga fjolla mer när du tränar som jag tjatat om tidigare, en massa topplyft inte nödvändigt i vår ålder..vi växer endå!

André Aldenhov

29 april 2013 21:19

...men det är ju så roligt att maxa... Jaja, jag vet ju innerst inne att du har rätt. Lite fler teknikrena reps hade jag mått bra av =).

166-kamikazen finns på film och kommer så småningom. =). Jag är jäkligt sur att jag missade. Apa-lätt drag men på tok för dåligt uppvärmd i sittet. Ingen tajming! Lyfter ju det där på träning. Känner att jag vill klara mycket mer!!! Jäklar, nu började jag tänka på maxning igen...

 
Ingen bild

ari

30 april 2013 07:41

Fina lyft, och håller med om att det såg lätt ut. Håller med Mika om att man får nog försöka träna lite "smartare" än vad man gjorde när man var yngre, (jag är 40). Har själv märkt att 6-7 halvmesiga pass i veckan ger mer än 3-4 svinjobbiga. Det tar längre tid att återhämta sig efter dessa pass. Kanske när kroppen börjar att vänja sig vid träningen igen om ca: 1-2 år, så kanske kan man trycka på med lite "grispass" då och då.

André Aldenhov

30 april 2013 12:32

Jo men så är det. Har mer nytta av att vara smart i träningen nu. Däremot tycker jag (tyvärr) fortfarande att "idiotlyft" är mycket roligare än att bara stå och gnugga. Antar att det är därför jag ofta haltar =).

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av André Aldenhov - 16 augusti 2016 20:48

  Jäklar vad dålig jag är på att uppdatera här då... Men så går ju också träningen sådär. Inte så att jag lagt ner, inte alls, men det är verkligen jobbigt nu att hitta motivation och att få till ett bra tryck. Motivationstappet kommer helt ifrån a...

Av André Aldenhov - 8 augusti 2016 19:38

  Har haft ett par ganska bra träningsdagar. Inga fantastiska grejer, men många bra grejer ändå, startträning mm. Gött Men det är ju så jäkla mycket annat som händer nu, så jag vet aldrig riktigt när nästa pass blir. Suck... ...

Av André Aldenhov - 4 augusti 2016 16:09

Jäklar vad jag varit dålig på att uppdatera. Beror nog mest på att jag varit kass på att träna, hahaha! Har varit bortrest ett tag, men är hemma igen, så nu är det full körning igen! Eller, ja, asså... igår var jag helt slut när jag kom hem, så det...

Av André Aldenhov - 27 juli 2016 19:03

  Idag hade jag ungefär 15 minuter över för träning. Det blev ett ganska långt superset... ...men det blev ganska bra. Pump!!!! ...

Av André Aldenhov - 26 juli 2016 07:26

Komprimerat inlägg: Har haft två dagar där jag bara vandrat runt bland hantlarna och gjort sånt som är snällt mot kroppen. Höga reps, låga vikter. Ja och lite ben och drag. ...

Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards