Alla inlägg under april 2013

Av André Aldenhov - 27 april 2013 17:05

Dax imorgon! Ser fram emot att testa krafterna lite. Inte så att jag känner mig stabil och säker på något sätt och vis, o nej!! Men jag vet att det finns resurser i kroppen om bara de viktigaste delarna hänger ihop. Testade av kroppen idag med lite enklare hopp och ett varv i gymet. Kändes faktiskt ganska hyfsat. Men visst finns där fortfarande ett vad-relaterat knä-problem. Nåja, så har det ju varit sen 1986 så det är faktiskt fullt möjligt att det håller en gång till =)...


Körde enkel behandling och en rejäl bastu idag. Kändes kanon! Bastun är bra på flera sätt: dels för musklernas skull men även för att driva ut en del onödig vätska ur kroppen. Blir lite snabbare i rycket av det. Även Jukka fick (behövlig) behandling.


Går ett rykte om att Claes har blivit sjuk. Får väl se om han dyker upp imorgon. Hade varit jättetrist om han inte kan vara med!!! Går även ett rykte om Daniels form. Ett betydligt trevligare rykte...=)


Dax för mitt tips då... För ett par veckor sedan skulle jag nog lagt ett ganska aggresivt tips men eftersom det mesta krånglat nu på slutet så tippar jag såhär:


Ryck: 113

Stöt 137


Såhär gick förresten dagens pass:


hopp, armdrag, rodd, bic/tric, 3 sorters axlar, 2 sorters bencurl och press.

Av André Aldenhov - 26 april 2013 18:39

Serietävling närmar sig och beslutet om en SM2013-start likaså. Om beslutet skulle fattas här och nu skulle det nog luta åt ett nej. Har så svårt att hitta den motivation som behövs när kroppen (knäna) känns så dåliga som nu. Men jag vet ju också att om jag får till en bra, eller åtminstone hyfsad tävling i helgen så kan den positiva känslan komma tillbaks snabbt.


Tung nu. Borde egentligen väga ett par kilo mindre för snabbhetens skull, men det får bli nästa veckas problem, förutsatt att jag ger mig ut på SM-jakt. Annars blir det till att sätta sig ner och formulera nya mål. Spännande!


Ingen träning idag. Ingen lust och kör lite passiv vila. Inte optimalt men...

Av André Aldenhov - 25 april 2013 21:41

Lite väl öm i knäna för att jag ska känna mig lugn och trygg. Men inte riktigt jättefel ändå. Fortsätter jobba med rörlighet och hoppas att det hjälper.


Körde ett behagligt vilopass fast tog i ganska bra. Dessutom ordentlig värmning och rörlighetsövningar för att skona kroppen. Körde såhär:


Ryckknäböjningar*6 set

armdrag, rodd, bic/tric, 2 sorters bencurl, 2 sorters press, axlar och latsdrag

rörlighetsövningar i 3 punkter


Tror att jag med lite flyt kan få upp värme och rörlighet såpass att det går att lyfta på söndag, men det är naturligtvis oroande att knäproblemen börjat påverka träningen/träningsupplägget. Alltså jag tvingas undvika vissa övningar och vissa övningar går inte att köra riktigt som jag tänkt. Tråkigt, men så är spelets regler =).

Av André Aldenhov - 25 april 2013 18:57

Sent kvällspass idag igen. Känns bra. Blir inga långa krångliga övningar utan bara fokus på det enkla, så det blir lite aktiv vila. Precis vad jag behöver.


Har fått rapporter från Claes att formen är på väg. Gött!

Av André Aldenhov - 25 april 2013 10:52

Sakta men säkert närmar det sig tävlingsdag. Minns inte riktigt varför vi bestämde att tävla på söndag. Tror att det var lättare att få tag på domare då. Hursomhelst så ska det bli kul att tävla på en söndag och inte "som vanligt" på en lördag. Alltid bra att prova något nytt. Hoppas alla håller sig hela och friska så vi kan lyfta på rejält!


Egna formen känns helt OK. Visst är det lite stelt och ömt här och där men det verkar inte vara värre än att det ska gå att tävla. Hoppas det håller sig så. Är ju ganska sugen på att gå för fullt på söndag...


...och så passar jag på att önska Boråsarna välkomna till Mark för trevliga tävlingar!

Av André Aldenhov - 24 april 2013 22:13

Jodå, visst blev det ett litet mjukis-pass till slut idag. Ville vara lite extra snäll mot kroppen så jag undvek de lite hårdare övningarna. Testade inte benen över huvud taget. Vilar ut knäna. Däremot tryckte jag på litegrann med överkroppen. Dagens pass:


Bänkpress bred: 5:or på 50, 60, 70 därefter 3:a på 80

superset: armdrag, axlar, triceps *2 varv

stå rodd*2 set

superset: 2 sorters press, latsdrag * 2 varv

superset: axlar, biceps, 2 sorters bencurl * 2 varv

Av André Aldenhov - 24 april 2013 19:05


Idag blir det ett litet lätt-pass på AK. Dels för att fortsätta vila upp framförallt slutryggen och dels för att inte förstöra effekten av gårdagens behandling. Känns väldigt bra just nu och det är naturligtvis en bra början. Hoppas det håller i sig till söndag...


Tankar börjar få form. Vilka ska startvikterna bli...

Av André Aldenhov - 23 april 2013 21:22

Dagens massagebehandling gick bra. Låren och även vaderna. Just vaderna var verkligen behövligt. Vill minnas att det förmodligen därifrån knäproblemen kommer. Vi tror att vi fick bort värsta spänningarna men det får vi väl se med tiden...


...och Jukkas rygg verkar bli bättre och bättre. Vi körde lite mer skulderblad idag än tidigare och i övrigt ungefär som förut. Hoppas rörligheten är helt tillbaks snart så problemen försvinner. Det verkar iallafall gå åt rätt håll...


...och Claes hade ett halvjobbigt benpass, men han genomförde det. Bra att lyckas ta sig genom passet även de gånger det inte känns lika bra!

Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards