Alla inlägg under april 2013

Av André Aldenhov - 10 april 2013 22:38


...och här kommer en liten film med gårdagens drag-dubbel på 190. Tror att det är dessa som sitter i nacken och mellan skulderbladen idag. Men det är sååå värt! Skön känsla när dragträningen börjar lossna! Nu ska jag bara försöka få till ett bra pass knäböj bak-stege. Sen tror jag att det kanske ska kunna fortsätta uppåt ett tag till. Här kommer filmen:



 

Av André Aldenhov - 10 april 2013 20:35


Inte skoj med attack-vägran i en vändning. Ganska mesigt liksom. Men det var precis vad som hände igår när jag satsade på en vändningsdubbel på 162. Berodde nog på att jag blev lite nöjd med den första(som var ganska bra) och att huvudet inte var riktigt med. Nåja, såhär såg det ut, med "bang" och allt...



 

Av André Aldenhov - 10 april 2013 20:23


Idag blir det vilodag igen. Nackspärr och stel i ryggen. Har naturligtvis med gårdagens lyft att göra. Inget konstigt, det är så det kan bli efter tuffa lyft/ drag. Imorgon blir det också vila fast dagen avslutas med behandling. Låren som ska få en omgång och samtidigt ska Jukka få en gnidning på ryggen. Han hade tydligen apa-ont idag... Hoppas vi får rätt på det imorgon!


I ett inlägg lite senare ikväll så kommer filmer från gårdagens pass: vändning på 162 och dubbla stötdrag på 190.

Av André Aldenhov - 9 april 2013 22:47


Det blir inget jätteinlägg nu. Kanske utvecklar dagens pass lite mera imorgon. Men jag kan iallafall redovisa vad jag körde. Det blev lite vändningar, fast inte reps som jag hade tänkt. Hade inte orken idag. Avslutade med en singel på 162 som var bra och jag laddade för en dubbel men jag hade inte skallen med mig så det blev ett drag på 2:an. Ganska skämmigt, det är ju inte riktigt likt mig... Fast ettan var bra nog och det får duga... Dessutom bra stötdrag på 175 och 190.


stötvändning: 3 singlar på 100, 2 singlar på 115, singlar på 130, 145 och 162

stötdrag: dubbla på 110, 140, 160, 175 och 190

Bänk bred: femmor på 50, 60 och 70

dessutom hopp, rotation och axlar


Vändningen på 162 och stötdragen på 190 finns på film. Får se om jag får upp dom på bloggen under morgondagen. Lite pinsamt att lägga upp en klockren "bang", fast jag bloggar i både medgång och motgång! Aldanov!!

Av André Aldenhov - 9 april 2013 15:51


Kroppen börjar kännas redo igen! Hyfsat utvilad och inga större problem. Tror att det betyder vändnings-dax. Inte riktigt motiverad att stöta, så jag kommer nog att hålla det till rena vändningar. Fast det är fullt möjligt att jag ställer mig och repsar istället för att singla. Hittar inte riktigt tillbaks till stöt-viljan som fanns inför förra tävlingen (och ett par dagar efter...) men jag känner inte att det är något som stör mig. Kör på med det som känns bra och så får jag jobba fram ett stöt-mål med tiden. Det brukar kunna höja motivationen med ett par miljoner procent =)!

Av André Aldenhov - 8 april 2013 18:52

Igår blev det ett pass med knäböj-stege. Körde med lite fler reps och steg än vad jag brukar. Kändes en del i knäna just när jag körde. Därför var jag lite orolig hur det skulle kännas idag. Idag tillämpar jag "passiv vila"=). Kanske inte optimalt, men väldigt skönt! Måste nog säga att det känns bra i knäna idag. Inte illa! Därför kommer nog nästa knäböjpass att vara uppbygt ungefär likadant. Dessutom hoppas jag att jag och Jukka lyckas få till mer bra behandling nu under veckan.

Av André Aldenhov - 7 april 2013 21:41


Det blev ungefär ett sådant pass som jag trodde. Körde på med en hyfsad knäböj-stege även om jag inte orkade 2 set som jag hade tänkt. Nöjd ändå. Sen blev det bänk och lite byggövningar. Kändes helt OK i benen. Hoppas den känslan hänger i... Dagens pass:


Knäböj fram (stege): 130-120-110-100 med 3 reps på varje

Bänkpress bred: 50, 60, 70 med femmor på varje

goodmorning, armdrag,stående rodd, rotation, bencurl fram/bak


Ska försöka få ihop lite ryck, stöt och knäböj under nästa vecka. Gärna lite 2.or i ryck och stöt. Hänger på om kropp och själ vill vara med...

Av André Aldenhov - 7 april 2013 17:12


Det är alltså snart dax för dagens skivstångspass. Mycket som talar för att jag kommer att köra stege i knäböjning fram. Tror inte att jag har tillräckligt med mental energi för ett vändnings-pass. Nåja, nu är ju inte knäböjningar fy skam! Tvärtom så känns det som att det kanske är det jag behöver mest av allt nu. Inte så att benen är min klenaste grupp men jag har inte kunnat köra det riktigt som jag velat på ett tag. Hoppas det funkar...


Har dessutom hunnit köra en del kondis-fysik idag. 30 minuter stenhård högintensin landhockey. 1 on 1 på småmål. Gött, men ryggen känns lite småtrött. Bara bra!

Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards