Alla inlägg under april 2013

Av André Aldenhov - 7 april 2013 12:44


Hade tänkt köra ett morgonpass idag, men det var mycket trevligare med sovmorgon =). Får se om det blir ett kvällspass istället. Det är iallafall min målsättning att det ska bli så. Ganska sugen på en knäböjstege. Men man kan ju även köra lite vändningar och komplettera med rodd och bänk. Hmmm...


Finns ganska mycket bra på FB som avhandlar styrketräning. Tror att jag ska börja tipsa lite om olika grupper här på bloggen. Naturligtvis välkomnar jag tips från er som läser min blogg =).



Av André Aldenhov - 6 april 2013 17:03


Idag undviker jag gymet. Visserligen känns kroppen hur bra som helst efter gårdagens pass, men jag kan se en vinst i att ta det lugnt idag ändå. Låta framförallt ryggen få en mellandag. Dagens aktiva vila blev istället en underbar vårpromenad(eller vinterpromenad...)! Bra för knä/vader men även ryggen kändes piggare efteråt.

Av André Aldenhov - 5 april 2013 23:08


...och såhär såg dagens pass ut:


ryck: dubblar på 70, 80, 90 därefter singel på 97,5 och trippel på 102,5 (se film i tidigare inlägg ).

stötdrag: dubbel 140 och 160, singel 180 ( bra, högt och tempo )

marklyft: dubbel 180 och singlar på 210 och 240 ( se film i tidigare inlägg )




Av André Aldenhov - 5 april 2013 21:06


...och sen blev det stötdrag. Körde en dubbel på 160 och en singel på 180. Därefter avslutade jag med några marklyft. Maxade med 240. Inte alls lika lätt som 230 var för ett tag sedan, men den gången var det meningen att maxa. Idag var det bara lite "bonus-övning". Ganska bra med 240 då tycker jag. Finns absolut lite till att ta ut ur kroppen om jag måste =)! Såhär såg den ut:



 

Av André Aldenhov - 5 april 2013 20:19


Egentligen är det kanske inte så märkligt, men jäklar vad det är stor skillnad för gamla gubben om det är ensamma segpass eller om det är supermotiverade pepp-pass! Rätt omgivning är vad som behövs! Här kommer en liten film från dagens pass. Ryck-trippel på 102,5. Finns en hel del att kommentera/kritisera, men samtidigt är det ett ganska hyfsat resultat. Skriv gärna =)! Såhär såg det ut:



 

Av André Aldenhov - 5 april 2013 19:32


Efter dagens pass satt vi och reflekterade lite medans vi plockade bort tejp och klovade av. Axel, en av de yngre killarna som sin vana trogen gjort ett kanonpass sade: Så gött att träna när det är många i hallen som kör lyftning! Bra stämning liksom! Bra och viktig iakttagelse och jag kan ju bara hålla med. Kunde inte låta bli att tänka tillbaks på hur det var i hallen när jag var i samma ålder och körde nere i Trelle. Herrejäklar vilken miljö att utvecklas i! Man fick se 100-tals bra lyft varenda dag! En makalös konkurrens som var utvecklande utan utslagning. Alla fysiska förutsättningar fanns för en rejäl satsning. Härliga minnen, väl värda att plocka fram ibland... Men för att återkoppla till Axel:hoppas han får göra många sådanna pass framöver så han får ha kul och fortsätta utvecklas!


Dessutom nya och nygamla bekantskaper på hallen idag och det var roligt och trevligt. Nya spännande människor som har något att ge är alltid positivt! Dessutom väldigt peppande att lyfta med lite publik. Gjorde så att passet gick riktigt bra idag. Tack för det!! Dessutom hade jag en otrolig nytta av behandlingen häromdagen! Mer om detaljerna kring passet i ett senare inlägg. Men jag kan utlova lite film på några riktigt bra lyft =)...


Dessutom ett jäkla drag på ALLA i lokalen! Hasse lyfter rekord på träning och både Claes och Jukka dundrar på. Jukka svarade bra på behandling+ en dags aktiv vila. Gött! Kul att Jocke kör på med.

Av André Aldenhov - 5 april 2013 09:18


Här lägger jag upp en ny länk i samlingen! Ni som läst lyftbloggar länge har säkert redan denna bland favoriterna, annars är det dax att lägga till den! Här kan man följa både träning och ledarskap. Välskött sida som uppdateras bra. Skriven av en av mina trogna läsare. =)


http://lyftargurun.wordpress.com/


Av André Aldenhov - 4 april 2013 22:32


Nu har 14 personer varit med och röstat. Tusen tack! Var med ni också! Frågan ligger i vänstermarginalen.


De senaste bilderna var kopplade till en fråga: Vilka namn man kunde hitta på scoreboarden i bakgrunden. Mika har prickat flera stycken! Läs gärna hans kommentar (till tidigare artikel).


Längtar sjukt mycket efter att köra ett pass! Hoppas det funkar imorgon. Gör mindre ont under knäskålen idag.

Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards