Alla inlägg under april 2013

Av André Aldenhov - 4 april 2013 16:11


Gå in och rösta!

Den eviga frågan ska avgöras!

Formuläret finns i vänstermarginalen.


Lycka till =)!!

Av André Aldenhov - 4 april 2013 14:51


Idag blir det vila. Tar det lugnt med benen idag efter gårdagens behandling. Imorgon är det tänkt att jag ska köra på igen! Visst hade jag kunnat köra ett pass överkropp idag, men eftersom jag började känna mig lite spänd även där så blev det passiv vila idag.


Det får bli lite överstötsbilder istället. Har ju aldrig varit min favoritövning direkt, men ibland kunde jag klappa dit en ö.s ganska hyfsat =)...


 



 


 

Kollar man scoreboarden i översta bilden så kan man hitta en del intressanta namn =). Lycka till med att "knäcka" så många som möjligt!!


Av André Aldenhov - 4 april 2013 09:23

Det blev ett kvällspass igår, fast jag höll igen en del. Hade inte riktigt "trycket" i kroppen. Skulle kört en ryck-komb och drag men det blev bara ryck-komben:


Ryck-komb(r.drag+sty.r+r.häng+ryck) singlar på 60, 70 och 80


Fast efter träningen fick jag behandling så nu får vi se hur det känns idag/imorgon. Ganska säker på att det kommer att kännas bättre! Hoppas det funkar även för Jukka så ryggen blev lite mjukare/mindre spänd.

Dessutom hade Claes ett bra pass. Ser ut som att hans goda trend håller i sig. Och Axel ska vi inte glömma! Jäklar vad han ökar i både styrka och teknik. Grymt bra jobb med överstöten igår =)! Nu ska bara Daniel bli frisk med så rullar det på för alla i laget! Kul att hinna se Hasse på träningen med! Per har jag lite dålig koll på, men jag är övertygad om att hans träning funkar om han är hemma.


Av André Aldenhov - 3 april 2013 12:18


Precis som jag hade tänkt så blev det ren gym-styrka ihop med lite motionscykel för knänas skull. Fick även ihop lite rörlighetsövningar. Tror fortfarande att det ska kunna bli lite lyft ikväll. Dessutom blir det behandling efteråt! Blev ju fantastiskt bra senast, så jag hoppas på något liknande denna gången =). Morgonpasset i detalj:


motionscykel(lågt motstånd/högt tempo) 3 minuter

Gymvarv(superset): rodd, 2 sorters press, bröstdrag, latsdrag, bic/tric och axlar.* 2 varv

gymvarv 2(superset): rodd, armdrag, goodmorning *2 varv

motionscykel(lågt motstånd/högt tempo) 4 minuter

Rörlighet i de 3 sittpunkterna + axlar

Av André Aldenhov - 3 april 2013 07:42


Här kommer några gamla bilder på frivändningar. Noterar att jag har märkligt bra baksidor på en av bilderna. Undrar hur det gick till? Senare idag kommer lite bilder på överstötar.


 


 


 

Av André Aldenhov - 3 april 2013 06:42


Godmorgon alla!


Jag är fortfarande lite påskledig och tänker nog utnyttja detta på bästa sätt: dubbelpass =)! Satsar på lite gym-styrka på morgonen och laddar på med lite lyft ikväll(om kroppen tillåter detta). Delar upp mitt enkelpass i två delar utan att lägga på så mycket mer. "Vinsten" ligger i att jag kan höja tempo/ vikter en aning i gymövningarna. Så får det bli.


...men först lite mer kaffe...

Av André Aldenhov - 2 april 2013 21:40


Kolla in omröstningen i vänstermarginalen!

Rösta!

=)!

Av André Aldenhov - 2 april 2013 20:31


Här kommer några olika ryck-bilder av varierande årgång. Den första är från USM Falun -85. Den andra är från Bosön i mitten på 90-talet och de 2 sista är från ett läger i Savannah -95. Läste i min gamla träningsdagbok om den sista bilden att det var mitt lättaste 140-ryck någonsin. Sitter väldigt illa, men tydligen lätt iallafall =).


 


 


 

 


Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards