Alla inlägg under maj 2013

Av André Aldenhov - 31 maj 2013 17:44

Inget bra pass det här... Kände före träningen att ryggen var trött efter marklyften i förrgår och vänster knä var svullet i knävecket och gjorde märkligt ont. Testade ändå att köra stöt. Bra värmning men på en av de första lyften hoppade någonting till ovanför knäskålen och det gjorde idiot-ont! Nåja, kändes bättre sen och jag körde på. Dock blev jag lite rädd/ osäker på sista stöten på 140 så där provade jag aldrig överstöten. Undrar vad det var... Blir någon slags vila för benen nu...

Av André Aldenhov - 30 maj 2013 22:03


Lunch: 400 gram kyckling med 3 potatis

Mellis: 150 gram kvarg

Kvällsmat: 400 gram köttfärs och 3 potatisar


Såhär gick det med maten idag. Inte riktigt uppe i rätt mängder och fördelningar men imorgon börjar jag med proteintillskott och skärper till allt ett snäpp till. Lyckades bra med att äta under 8-timmarsfönstret. Verkar funka smidigt och bra med periodisk fasta!

Av André Aldenhov - 30 maj 2013 18:24

Idag blir det passiv vila. Men det viktiga är att det blir behandling. Har gått ett tag sen senaste och det är bra för både mig och Jukka att det är dax igen.


Trevligt igår att kolla in lite träning på både Axel och Daniel. Det var ett tag sedan... Bra att vi alla börjat planera för sommarträningen och att vi snart ska ha ett helgläger! Dessutom fick killarna sina bilder från Trelle.

Av André Aldenhov - 30 maj 2013 14:20

Äntligen är bloggen igång igen! Har legat nere hela dagen men nu verkar det iallafall att funka. Trycker in ett litet kort inlägg om gårdagens träning och mat:


Knäböjningar fram: treor på 110, 130 och 140*3 set (skönt med några lätta och bra 3*3)

Marklyft: trippel 160, dubbel 190 singlar 210, 230 och grov miss 245(liiite trött i ryggen efter böj...)

press, bic/tric, axlar och dips


lunch: 400 gram köttfärs med 3 potatis och grönsaker

mellis: 200 gram kvarg

kvällsmat: 300 gram köttfärs

Av André Aldenhov - 29 maj 2013 11:39

Gårdagens stor-kok...

Av André Aldenhov - 28 maj 2013 20:57

Ingen träning idag heller! Känns frustrerande... Verkar nästan som om jag lagt ner verksamheten men så är det inte alls. Det har bara blivit så. Finns inte tid och energi hela tiden. Men jag måste absolut öka trycket nu för tiden börjar rinna iväg!


Det positiva är att jag tagit ett nytt steg i diet-arbetet! Stått och gjort stor-kok ikväll för att ha färdiga, näringsuträknade portioner med mat de närmsta dagarna. Kommer att äta detta och tillämpa periodisk fasta.  Det innebär att man sätter i sig hela dygnets måltider under endast 8 timmar. För mig innebär det att jag äter första måltiden klockan 12.00 och den sista klockan 20.00 Har dessutom beställt protein och aminosyror från Gunnar (http://www.lyftarshopen.se/)för att boosta kosten och stärka mig under viktnedgången. Får experthjälp med detta ( 1000 tack Janne! Klarar inte detta utan dig!)Detta kommer jag att nämna mera om under inläggen fram till SM 2013.


...men imorgon blir det väl äntligen ben och drag...

Av André Aldenhov - 27 maj 2013 21:16

Det börjar så smått att närma sig SM 2013. Årets tyngdlyftnings-SM går under SM-veckan i Halmstad under de första dagarna i juli. Det börjar bli såpass nära nu att man inte hinner köra flera hela perioder/träningscykler längre. Däremot är det för lång tid kvar för att man mentalt ska börja flytta över från träningsfokus till tävlingsfokus. Det är väldigt många "viktiga" träningspass kvar och börjar man tänka på tävling för tidigt så riskerar man att inte få ut full effekt ur träningen. Inget misstag jag tänker göra! Jag kommer säkert på anndra misstag att göra istället... =)


Tror att jag körde förbi utanför Borås AK idag. Såg iallafall sådanna skyltar på ett hus idag. Undrar om det var där?!?


Rent gympass idag. Tidsintensivt och bra. Gick såhär:

armdrag, rodd, 2 sorters rotation och axlar *2set (superset och vila mellan seten)

rodd, 2 sorters press *2 set(superset och vila mellan seten)

bic/tric, latsdrag *2 set(superset och vila mellan seten)

Av André Aldenhov - 26 maj 2013 23:00

...och såhär såg dagens pass ut i sin helhet:


Ryck: dubbla på 70*2 set, singlar på 80*2 set, 90, 100, 107, 112 och 115 med ryckknäböjning

Ryckdrag:dubbel 90 och dubbla på 120*3 set

hopp, rotation, axlar, bic/tric


Fick inte kört någon stöt så som jag hoppats göra innan veckan var slut. Däremot skönt att klappa dit 115-rycket sådär mys-lätt. Dragen känns ganska bra nu men jag vill nog öka trycket ett snäpp till. Får se när nästa pass blir. Hoppas jag kan vräka på med lite knäböj då...

Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards