Alla inlägg den 1 maj 2013

Av André Aldenhov - 1 maj 2013 20:03


Här kommer filmen med dagens knäböj-stege. Knäböj fram med viktintervallet 140-130-120-110-100 med dubbla på varje vikt. Kändes faktiskt ganska bra i kroppen även om jag blev väldigt trött...



 
 

Av André Aldenhov - 1 maj 2013 16:16

Då är jag äntligen igång med träningen igen! Har känts lite stelt och segt några dagar efter senaste tävlingen men idag körde jag ett litet uppmjukningspass och det kändes bra. Först varvade jag lite teknikryck med ryckknäböjningar(vartannat set) och sen körde jag en knäböj-stege. Avslutade i gymet.


Ryck och ryckknäböj(vartannat set)trippel 40*4, trippel 50*2, trippel 60*2 och bara ryckknäböj trippel 70

Knäböj fram (stege) dubbla på 140-130-120-110-100

armdrag, 3 sorters rodd, axlar, rotation, bic/tric, 2 sorters press, 2 sorters bencurl och hopp


För den som är lite extra "lyft-nördig" så kommer det en film på knäböjstegen lite senare idag.

Av André Aldenhov - 1 maj 2013 12:05

Dax att göra första träningspasset efter senaste tävlingen. Kräver viss försiktighet. Efter seriematchen i mars så maxade jag i stöt 2 dagar senare och det var inte så bra för kroppen. Tänker inte göra om det idag... Istället kommer det att bli rörlighet, teknikryck och lite gym. Sen finns det ju alltid lite utrymme för spontana inslag =)...

Av André Aldenhov - 1 maj 2013 11:34

Först vill jag passa på att pusha för en bra FB-sida. Borås-Anders gör ett jättejobb för Borås AK med en sida som fullständigt svämmar över av trevliga inlägg och bilder/filmer! Fortsätt så Anders! Vill dessutom tacka honom för uppmuntrande kommentarer! Nu kör vi =)!


Ibland njuter jag av idrott via TV istället för att utöva det själv. När jag var yngre tittade jag på "allt" men numera är det kraftigt begränsat. Intresset har avtagit något samtidigt som utbudet av bra TV-idrott är så stort att man blivit lite bortskämd. Förr var jag t.ex längdåkningsfanatiker, men sen masstartsdöden drabbade den idrotten så nöjer jag mig med att kolla det enda masstartsloppet värt att se: det som börjar i Sälen...

Däremot kollar jag gärna Snooker och nu pågår VM! Igår gjorde Murphy-Trump varsin fantastisk avdelning och den matchen är helt lika. Mycket spännande! Ding är illa ute och spelar tydligen inte så bra. Undrar om han lyckas vända?! Sen har vi Ronnie... Alltså regerande mästare, spelar inte en enda turnering på hela året, störtdyker på världsrankingen och nu detta... Helt sjukt!! Dyker upp på VM och vänder fullständigt ut och in på hela världseliten! Stackars Stuart Bingham får sittsår! Magiskt! Dessutom briljerar Kim Hartmann precis som vanligt!

När jag ändå nämner Kim H: Utan några vetenskapliga slutsatser slänger jag bara ur mig en spaning på mig själv här: Mina favoritsporter att se på TV är tyngdlyftning (iallafall periodvis), cykel och snooker. Just dessa sporter visas frekvent på Eurosport och alla 3 idrotterna har de absolut bästa kommentatorerna som TV har att erbjuda! Jocke Nolsjö, Roberto Vacci och tidigare nämnda Kim Hartmann. Go Eurosport!!

Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards