Direktlänk till inlägg 1 maj 2013

Borås-Anders och snooker!

Av André Aldenhov - 1 maj 2013 11:34

Först vill jag passa på att pusha för en bra FB-sida. Borås-Anders gör ett jättejobb för Borås AK med en sida som fullständigt svämmar över av trevliga inlägg och bilder/filmer! Fortsätt så Anders! Vill dessutom tacka honom för uppmuntrande kommentarer! Nu kör vi =)!


Ibland njuter jag av idrott via TV istället för att utöva det själv. När jag var yngre tittade jag på "allt" men numera är det kraftigt begränsat. Intresset har avtagit något samtidigt som utbudet av bra TV-idrott är så stort att man blivit lite bortskämd. Förr var jag t.ex längdåkningsfanatiker, men sen masstartsdöden drabbade den idrotten så nöjer jag mig med att kolla det enda masstartsloppet värt att se: det som börjar i Sälen...

Däremot kollar jag gärna Snooker och nu pågår VM! Igår gjorde Murphy-Trump varsin fantastisk avdelning och den matchen är helt lika. Mycket spännande! Ding är illa ute och spelar tydligen inte så bra. Undrar om han lyckas vända?! Sen har vi Ronnie... Alltså regerande mästare, spelar inte en enda turnering på hela året, störtdyker på världsrankingen och nu detta... Helt sjukt!! Dyker upp på VM och vänder fullständigt ut och in på hela världseliten! Stackars Stuart Bingham får sittsår! Magiskt! Dessutom briljerar Kim Hartmann precis som vanligt!

När jag ändå nämner Kim H: Utan några vetenskapliga slutsatser slänger jag bara ur mig en spaning på mig själv här: Mina favoritsporter att se på TV är tyngdlyftning (iallafall periodvis), cykel och snooker. Just dessa sporter visas frekvent på Eurosport och alla 3 idrotterna har de absolut bästa kommentatorerna som TV har att erbjuda! Jocke Nolsjö, Roberto Vacci och tidigare nämnda Kim Hartmann. Go Eurosport!!

 
 
Ingen bild

Anders J

1 maj 2013 23:07

Andre ! Tack ! Vi i Borås är tacksamma för att se och lära utav en sådan uppvisning som du bjöd på ! Tom Dallas kom...han var också en lyftare en gång i tiden...så lyftningen är på frammars starkt igen...Jag kan inte nog poängtera hur underbart det är att se dig lyfta..och höra din skånska ;-) Att vi sedan var på Bosön tillsammans med Anders B gör inte saken sämre...Tom Carola Häggkvist var ju där...Så klart mest för att titta på mig....;-) Härligt då du visar jävlar annamma på ett vis som inte kan förstås utav andra än lyftare...Du är helt klart ett föredömme för de som står själva i lokalen och självdisciplinerat tränar...OCH Andre...oavsett vad du bestämmer dig för så....bestämmer jag nu att du skall satsa på SM ;-) Jag tror att hela BAK håller med mig...Och om jag får som jag vill skall vi alla hjälpa dig till guld...Nu var det bestämt, nu behöver du inte tänka på det mer broder ;-) PS/ Din stöt på underliga 138 förstod jag...;-)

André Aldenhov

2 maj 2013 09:59

=)!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av André Aldenhov - 16 augusti 2016 20:48

  Jäklar vad dålig jag är på att uppdatera här då... Men så går ju också träningen sådär. Inte så att jag lagt ner, inte alls, men det är verkligen jobbigt nu att hitta motivation och att få till ett bra tryck. Motivationstappet kommer helt ifrån a...

Av André Aldenhov - 8 augusti 2016 19:38

  Har haft ett par ganska bra träningsdagar. Inga fantastiska grejer, men många bra grejer ändå, startträning mm. Gött Men det är ju så jäkla mycket annat som händer nu, så jag vet aldrig riktigt när nästa pass blir. Suck... ...

Av André Aldenhov - 4 augusti 2016 16:09

Jäklar vad jag varit dålig på att uppdatera. Beror nog mest på att jag varit kass på att träna, hahaha! Har varit bortrest ett tag, men är hemma igen, så nu är det full körning igen! Eller, ja, asså... igår var jag helt slut när jag kom hem, så det...

Av André Aldenhov - 27 juli 2016 19:03

  Idag hade jag ungefär 15 minuter över för träning. Det blev ett ganska långt superset... ...men det blev ganska bra. Pump!!!! ...

Av André Aldenhov - 26 juli 2016 07:26

Komprimerat inlägg: Har haft två dagar där jag bara vandrat runt bland hantlarna och gjort sånt som är snällt mot kroppen. Höga reps, låga vikter. Ja och lite ben och drag. ...

Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards