Alla inlägg den 12 maj 2013

Av André Aldenhov - 12 maj 2013 22:09


Det blev väldigt många övningar i gymet idag. Men jag fick ihop lite hyfsade knäböjningar med. Trots att ett av knäna var ganska dåligt i början. Bra värmning och har hittat en annan modell för uppvärmning/rörlighet. Ska fortsätta testa det ett tag till och se om det förbättrar knä-statusen.


Knäböjning fram: tripplar 100*2 set, dubbla 120*2 set och singlar 140*2 set och 145

3 sorters bencurl, 3 sorters press, 3 sorters rodd, bic/tric, 2 sorters axlar, rotation, armdrag,


Har dessutom haft en grundläggande genomgång av dieten jag ska följa fram till SM. Låter klockrent! Jag kommer att skriva mer om dieten de närmaste veckorna. Ska bli kul!

Av André Aldenhov - 12 maj 2013 16:40

Då är det snart dax med ett pass. Får se vad det blir för något idag. Har seriösa knäproblem idag men ibland går ju sådant att arbeta bort. Om det inte funkar så blir det ett gympass överkropp istället. Annars knäböj. Kan ju tyckas lite onödigt att utsätta trött kropp för tuffa moment, men nu har jag ju bestämt mig för att vara med på SM 2013 och jag har satt upp som resultatmål att göra en ökning till dess och då finns inga enkla, behagliga genvägar. Tuff träning något över gränsen för vad kroppen tål. Inser att det finns en väldigt stor risk att kroppen svarar negativt så att det inte blir något SM alls, men det är en kalkylerad risk jag tar. YOLO, typ... =)

Av André Aldenhov - 12 maj 2013 12:34

...och nu börjar bitarna falla på plats. Målbilden klarnar, på väg att få riktig proffs-hjälp med kosten/vikten, har bra hjälp med behandlingar. Känns som en plan!


...och det kan bli ett litet gympass i eftermiddag...

Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards