Alla inlägg den 23 maj 2013

Av André Aldenhov - 23 maj 2013 22:29

Hade tänkt lägga upp knäböj-filmerna ikväll men det tar sådan tid att ladda upp dom att jag hellre fortsätter imorgon. Nu blir det natten...

Av André Aldenhov - 23 maj 2013 22:09

Igår var det så kul att köra knäböjningar bak att jag bestämde mig för att göra det idag igen =)! Laddade på med en trippel på 172 och en singel på 192. Finns på film som jag lägger upp senare. Man ser tydligt på filmerna att jag inte ligger på som jag ska i sittvinklarna. "Skyddar" knäna och trycker mig bakåt. Detta är en direkt följd av att jag haft ont ett tag i knäna. Däremot kändes inget idag och jag tänker köra mycket rörlighet närmaste tiden för att komma in i rätt vinklar igen. Inte orolig =). Bör dessutom nämna att det var apa-lätt =)!!!


Knäböjningar bak: tripplar på 110 och 130, dubbel 150, trippel 172 och singel 192.

rotation, hopp, axlar, biceps, dips och 2 sorters press


Behandling i helgen. Behöver nog både jag och Jukka.

Undrar hur det går för de andra? Daniel, Axel, Claes? Positiva signaler från Per som är hel igen och persar i olika övningar. Gött!


Borde kört drag idag men orkade inte. Får köra as-mycket drag i helgen istället.

Av André Aldenhov - 23 maj 2013 13:00

Härlig känsla när kroppen känns något bättre än förväntat. Alltså ungefär så som man hoppats men inte riktigt vågat tro. I det läget vore det naturligtvis smart att ta det försiktigt så den behagliga känslan fick stanna ett tag. Fast så kommer det såklart inte att bli =). Istället kommer jag att passa på med några extra ton, förutsatt att kroppen håller genom hela passet. Hoppas det lyckas!


Har börjat pusha ganska friskt för SM-veckan nu. Hoppas att alla som befinner sig i eller i närheten av Halmstad den 1:a juli dyker upp i Arenahallen och kollar lyftning! Dessutom bör man gå dit även dagen efter när det är dax för damlyftningen. Har även hört ett rykte från säker källa att det kommer att bli styrkelyft under SM-veckan, men jag minns inte exakt när. Dra dit och kolla ni som gillar böj/bänk/mark!


Måste få ihop en plan om hur mina stöt-maxningar ska gå till. Innan denna veckan är slut bör jag gjort ett stötpass (dock utan att maxa) och i veckan som kommer "måste" jag upp och testa. Vilken motivationskick ska jag använda mig av. Undrar om Martin R. tränar helger...??!

Av André Aldenhov - 23 maj 2013 07:17

Klart irriterande... Är inne i en ganska så avgörande period av träningen just nu och ingenting fungerar! Inte så att träningen avbrutits men det lossnar liksom inte. Förkylning som stoppade upp det mesta och småproblem med benen som gör att jag inte kan ladda på för fullt. Dessutom får jag inte dieten att flyta på. Visserligen har jag börjat äta efter "tidsmallen" men jag har inte börjat äta de rätta mängderna än. Behöver styra upp intaget nu känner jag! Men jag lyckas iallafall hålla uppe träningen hyfsat och jag vet ju att om jag bara fortsätter pressa på i detta läget så kommer snart släppet. Vet att grunden finns där och då brukar det bara handla om att hitta lite aggressivitet i lyften så är snart känslan tillbaks. Visserligen länge till tävling så jag får inte börja "tävlingstoppa" redan nu, men jag måste hålla uppe det explosiva på ganska höga vikter. Har nämligen märkt av att den inte kommer tillbaks lika snabbt längre som den gjorde förr. Vill alltså ligga på med hyfsat många lyftpass och en ganska hög intensitet. Tyvärr räcker inte den mentala energin till för att lyckas så bra som det hade behövts men om jag bara kommer nära nog så...

Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards