Alla inlägg under maj 2013

Av André Aldenhov - 26 maj 2013 22:06

Körde den här idag: Ett väldigt lätt ryck på 115 med efterföljande ryckknäböjning =)!


Bör kunna rycka lite till med en fullträff, fast man vet ju aldrig...
 

Av André Aldenhov - 26 maj 2013 20:14

En liten film som visar hur fint det blir med det nya golvet i gym-avdelningen! Man kan dessutom se hur gott om plats det var ute i tyngdlyftningsavdelningen idag (hehehe...).



 

Av André Aldenhov - 26 maj 2013 18:53

Äntligen kört ett lyftpass igen! Men det satt långt inne... När jag kom till hallen märkte jag att det var renovering. Flera medlemmar hade varit nere igår och bytt golvet i gymet! Jäklar vad bra det blev! 1000 tack till alla som varit med och kämpat med det!!

...men det betydde också att allt i gymet var utflyttat till tyngdlyftningsavdelningen och där är inte så gott om plats ens i vanliga fall... Jaja, inget att gnälla över, jag flyttade undan lite grejer och körde på! Det blev ryck och lite annat =)! Återkommer med en redovisning av passet och lite filmer, både lyft och hur det såg ut i lokalen idag =)!

Av André Aldenhov - 26 maj 2013 12:24

Nu har det varit lite mindre bloggande denna veckan och det hänger väl ihop med att det har varit lite mindre träning. Först lite förkylning och sen lite extra vila. Nåja, nu är det dax att köra igång igen. Siktar in mig på ett ryckpass med drag efter. Gärna en del hopp men det beror på knänas status. Knäna ja... Känns riktigt bra nu även om musklerna runt knäna är lika ömma som förut. Men jag tar det ändå som positiva signaler. Lite extra uppvärmning och rörlighetsövningar i sittpunkterna ska nog kunna göra susen!

Av André Aldenhov - 25 maj 2013 16:19

Ber om ursäkt för mitt slarv! Har inte lagt upp knäböj-filmerna som jag lovat! Men här kommer dom. En trippel på 172 och en singel på 192. Har kommenterat det tekniska i ett tidigare inlägg men ni är hjärtligt välkomna med era egna kommentarer =)!



 


 

Av André Aldenhov - 24 maj 2013 14:33

Ännu en dag med knän som känns märkligt bra. Dom behövde kanske ett par rejäla pass knäböjningar för att förstå att det är jag som bestämmer =). Hursomhelst så har det förändrat spelplanen på så sätt att  jag kan ösa på igen. Kanske kan krångla till några lyft i helgen, helst stöt, och sen ladda på med "allt" i veckan som kommer. Behöver dessutom drag i helgen. Får se vad det blir till slut...


Kårdagens knäböj-filmer kommer senare. Tippar att det blir ikväll.

Av André Aldenhov - 23 maj 2013 22:29

Hade tänkt lägga upp knäböj-filmerna ikväll men det tar sådan tid att ladda upp dom att jag hellre fortsätter imorgon. Nu blir det natten...

Av André Aldenhov - 23 maj 2013 22:09

Igår var det så kul att köra knäböjningar bak att jag bestämde mig för att göra det idag igen =)! Laddade på med en trippel på 172 och en singel på 192. Finns på film som jag lägger upp senare. Man ser tydligt på filmerna att jag inte ligger på som jag ska i sittvinklarna. "Skyddar" knäna och trycker mig bakåt. Detta är en direkt följd av att jag haft ont ett tag i knäna. Däremot kändes inget idag och jag tänker köra mycket rörlighet närmaste tiden för att komma in i rätt vinklar igen. Inte orolig =). Bör dessutom nämna att det var apa-lätt =)!!!


Knäböjningar bak: tripplar på 110 och 130, dubbel 150, trippel 172 och singel 192.

rotation, hopp, axlar, biceps, dips och 2 sorters press


Behandling i helgen. Behöver nog både jag och Jukka.

Undrar hur det går för de andra? Daniel, Axel, Claes? Positiva signaler från Per som är hel igen och persar i olika övningar. Gött!


Borde kört drag idag men orkade inte. Får köra as-mycket drag i helgen istället.

Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards