Alla inlägg under maj 2013

Av André Aldenhov - 15 maj 2013 21:39

Här är filmen med trippelrycket på 111 kilo. Har tidigare gjort en trippel på 107 så detta är en hyfsad ökning. Fick jobba hårt både med vinklarna och attacken och jag är väldigt nöjd med att jag lyckades. Snävare marginal i sittet på denna än vad jag brukade ha förritiden. Visserligen på lägre vikter men ändå nån slags utveckling =).



 

Av André Aldenhov - 15 maj 2013 21:24

Då var det dax med lite ryck igen. Var faktiskt ganska sugen men visste att jag inte hade tillräckligt med mental energi för en maxning. Bestämde mig för att köra singlar, men att försöka avsluta med en dubbel eller kanske en trippel. Fick till ett riktigt bra pass. Kändes kanske inte jättebra men åtminstone hyfsat och det brukar ju räcka =). Avslutade rycken med en trippel på 111 och det var bra jobb på alla tre. Gött. Sen avrundade jag med ett par enklare byggisar. Film på trippelrycket kommer på bloggen ikväll.


Ryck: dubbel 60*2 set, dubbel 70 och 80, singlar på 90, 97,5 och 105, trippel 111 (bra lyft!!)

hantelpress och hantelstöt, latsdrag, axlar, triceps och rotation



Av André Aldenhov - 14 maj 2013 19:48

Ingen träning idag. Känslan är att det finns lite överträning i kroppen. Dragen har nog satt sina spår. Sömnig hela tiden och vet inte riktigt vad det beror på. Dessutom lite extra öm i musklerna runt knäna. Brukar bli det när jag är lite extra trött. Behöver egentligen göra lite reps-ryck (typ 2:or) onsdag eller torsdag, men jag får först kolla vad kroppen säger. Sen får vi väl se om jag (för en gångs skull ) lyssnar...

Av André Aldenhov - 14 maj 2013 17:15


När jag var liten handlade mycket av träningen om allmänfysiska grunder. Höll på med flera olika idrotter och en hel del extraträning med hopp, kast ,sprint. Bra träning som jag emellanåt försöker hitta tillbaks till än idag. Kanske inte sprinten men hopp och olika kaströrelser betraktar jag som viktiga komponenter i mitt upplägg. Detta för att jag ska kunna locka fram något som åtminstone påminner om snabbhet =). Dessutom är det väldigt kul träning. När jag var nere i Trelleborg förra veckan passade jag på att ta en bild över området där jag brukade hoppa och sprinta som barn. Nere vid stranden mellan Dalabadet och Gislövs läge. Där lades grunden till den karriären... =)


 

Bra med sand för längdhopp, fast inte lika bra för sprint... =)

Av André Aldenhov - 13 maj 2013 21:56

Här bjuder jag på en liten länk:


http://iof3.idrottonline.se/SvenskaTyngdlyftningsforbundet/Hem/Klubbrum/SMTyngdlyftning/


Denna tar dig till Svenska Tyngdlyftningsförbundets egen SM 2013-sida. Har inte kollat genom hela sidan, men den ser väldigt enkel och bra ut. Snyggt jobbat =)!



Av André Aldenhov - 13 maj 2013 20:55

Senast jag var nere i Trelle och tränade så passade jag på att ta lite bilder av träningsanläggningen. Den är av världsklass. Visserligen var den bra redan förr när jag tränade där men den har blivit ännu mycket bättre! Jag är inte tillräckligt duktig fotograf för att riktigt kunna förmedla hur bra lokalen är, men här kommer iallafall ett försök:


 


 

 


Skåpet... Förr stod det i ett annat hörn och då fanns det ett litet utrymme mellan gaveln och väggen. Tur att det utrymmet är bortplockat... =)

 


och klubbmärket:

 

Visst kan man känna sig avundsjuk när man ser hur bra träningslokaler de har fast å andra sidan fick jag 20 år i dom lokalerna så jag har fått min beskärda del. Dessutom har jag väldigt fina lokaler där jag tränar nuförtiden på Marks TK.

Av André Aldenhov - 13 maj 2013 17:23

Idag var det egentligen tänkt att bli en mellandag. Lite "passiv vila". Men det blev lite drag och annat ändå. Känner mig hyfsat bra i dragen. Inte speciellt långsam och styrkan finns. Bra utgångsläge...


Ryckdrag: dubbla på 90*2 set, dubbla på 110*2 set och singlar på 130 och 140

Bänk bred: 5 set femmor med 70 som tyngsta

hantelpress, hantelöverstöt


Känns som att jag mentalt accepterat att köra hårt några veckor nu. Kan se fram emot både maxningar och repsning. Kroppen verkar vara OK även om det finns en ganska spännande känsla under vänster knäskål. Imorgon börjar jag styra upp kroppsvikten och även det ska bli trevligt. Experthjälp finns! Återkommer om detta.


Min första landskamp gjorde jag i mitten på 1800-talet just i Halmstad. Ärorika Sporthallen som numera inte är kvar. Ser fram emot att även få göra en tävling i nya, fina Arenahallen och på så sätt "sluta cirkeln". Att dessutom sveriges bästa handbollslag spelar där till vardags gör ju bara att det känns extra angeläget att göra en bra tävling. Efter Drotts senaste SM-guld är Arenahallen att betrakta som Helig mark!

Av André Aldenhov - 12 maj 2013 22:09


Det blev väldigt många övningar i gymet idag. Men jag fick ihop lite hyfsade knäböjningar med. Trots att ett av knäna var ganska dåligt i början. Bra värmning och har hittat en annan modell för uppvärmning/rörlighet. Ska fortsätta testa det ett tag till och se om det förbättrar knä-statusen.


Knäböjning fram: tripplar 100*2 set, dubbla 120*2 set och singlar 140*2 set och 145

3 sorters bencurl, 3 sorters press, 3 sorters rodd, bic/tric, 2 sorters axlar, rotation, armdrag,


Har dessutom haft en grundläggande genomgång av dieten jag ska följa fram till SM. Låter klockrent! Jag kommer att skriva mer om dieten de närmaste veckorna. Ska bli kul!

Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards