Alla inlägg under maj 2013

Av André Aldenhov - 12 maj 2013 16:40

Då är det snart dax med ett pass. Får se vad det blir för något idag. Har seriösa knäproblem idag men ibland går ju sådant att arbeta bort. Om det inte funkar så blir det ett gympass överkropp istället. Annars knäböj. Kan ju tyckas lite onödigt att utsätta trött kropp för tuffa moment, men nu har jag ju bestämt mig för att vara med på SM 2013 och jag har satt upp som resultatmål att göra en ökning till dess och då finns inga enkla, behagliga genvägar. Tuff träning något över gränsen för vad kroppen tål. Inser att det finns en väldigt stor risk att kroppen svarar negativt så att det inte blir något SM alls, men det är en kalkylerad risk jag tar. YOLO, typ... =)

Av André Aldenhov - 12 maj 2013 12:34

...och nu börjar bitarna falla på plats. Målbilden klarnar, på väg att få riktig proffs-hjälp med kosten/vikten, har bra hjälp med behandlingar. Känns som en plan!


...och det kan bli ett litet gympass i eftermiddag...

Av André Aldenhov - 11 maj 2013 20:03


Här är filmen med 142-stöten från i torsdags. Kul med lite ökning fastän det inte kändes optimalt i kroppen. Men jäklar vilken stimulerande miljö =)! Extra tack till Mahdi som filmat.



 

Av André Aldenhov - 11 maj 2013 15:35

Gjorde ett tillägg i ett tidigare inlägg. Hade glömt att jag faktiskt körde lite drag efter stötarna i torsdags. Dubbla upp till 170 som var helt ok. Sen var jag väldigt rygg-trött på 190 och 200. Gjorde ett par dåliga lyft där även om jag på sista 200-singeln fick till ett hyfsat drag. Jaja, så blir det ibland...

Av André Aldenhov - 11 maj 2013 14:14

Denna bloggen var ju tänkt att vara en blogg som handlade om hur jag skötte min fysik. Mat, varierad träning mm. Nu har det med tiden kommit att handla om tyngdlyftning. Anledningen är enkel: Mer och mer har jag bara tränat lyftning och mer kommer det att bli. Åtminstone några veckor framåt. Har bestämt mig för att göra någon slags satsning på SM 2013 som kommer att gå under SM-veckan i Halmstad ( 1:a juli Arenahallen) och därför kommer jag att hålla mig till lyftträning och inget annat. Däremot kommer den bilden att förändras när SM är avklarat och de nya målen har redan börjat ta form...

Av André Aldenhov - 11 maj 2013 12:59


Tänker alltså köra på ganska tufft ett tag och göra en kortare satsning mot SM 2013. Efter några pass nere i Trelle kände jag att det var rätt beslut. Bestämde mig lite innan men det var först igår som jag kände mig helt trygg i den planen. Gjorde ett bra stötpass i torsdags (lätt att lyfta bra i Trelle!) och kände att det finns mer att plocka fram. Realistisk målsättning för SM borde vara 120+150 så därför får det bli vad jag satsar på. Hög målsättning utan att vara överdrivet hög. Nu kör vi!

Av André Aldenhov - 10 maj 2013 23:02

...just det, beslutet är fattat, övernattningen är bokad, Staden Av Halm!!

Av André Aldenhov - 10 maj 2013 21:09

...och jag måste ju bara nämna att Drott vann SM-guldet igår! Äkta glädje!! Många hjältar! När jag dessutom läste Tobbes hälsning till Danne på FB, då kom tårarna... GRATTIS!!!

Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards