Alla inlägg den 6 juni 2013

Av André Aldenhov - 6 juni 2013 22:55

Bara ett litet kort inlägg om dagens mat:


lunch: 300 gram kycklinggryta + grönsaker och keso

mellis: proteindrink

kväll: 400 gram fläskkött, potatis, champinjoner och paprika(mums!!)

"slarv": 2 chokladrutor och en underbar fruktsallad =)!



Av André Aldenhov - 6 juni 2013 18:44

Har alltså varit hos läkaren och fått knäet "godkänt". Ingenting som gått av /var trasigt. Har dessutom genomfört en del tester i "skarpt läge" på Marks TK och kan bara konstatera att det inte är något större fel på mitt knä (bl.a. styrkeryck på 70 kilo HELT smärtfritt). Men: någonting är väldigt fel i en av musklerna ovanför knäet. Stenhårt och ömt i 2 punkter, dels där muskeln fäster(eller bör fästa...) och dels i en punkt ovanför(där det är stenhårt). Har upplevt en liknande känsla i armen en gång och den gången hade jag dragit av en del muskelfibrer (enligt pålitlig läkare efter undersökning). Misstänker något liknande nu. Tänker försöka få det undersökt av expert imorgon.


Fick däremot kört:


Styrkeryck: tripplar på 40*3 set och 50*2 set, dubbla på 60*2 set och singlar på 70*2 set

Bänk bred: femmor på 40, 50, 60, 70, 80 och 90

dips, armdrag, 2 sorters rodd, axlar, press, hantelstöt, biceps


försöker få ihop ett träningsläger på lördag men det går trögt...


Nu blir det grillat =)!!

Av André Aldenhov - 6 juni 2013 14:18

Rörlighetsträningen fortsätter och viktnedgången likaså. Ska snart iväg och köra ännu ett pass med uppmjukning för knäna. Har hållt på ett tag nu med periodisk fasta och det verkar funka! Tycker att jag har bra tryck i kroppen fastän kroppsvikten minskar. Hade så gärna velat testa det i "skarpt läge", d.v.s träna stenhårt för att verkligen kunna testa hur det känns/funkar. Nu är det ju tyvärr inte så, men jag är glad att jag kan köra på såpass som jag gör. Förr eller senare kanske möjligheten kommer!


Galet varmt idag...

Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards