Alla inlägg den 20 juni 2013

Av André Aldenhov - 20 juni 2013 21:33

Snabbinlägg: Här kommer filmerna med dagens stöt-komber. Första på 110 kilo är pressvändning med markerat stopp där jag sen sjunker ner i sitt+överstöt. Andra filmen (120 kilo )en likadan fast jag följer upp med ny pressvändning + en knäböjning:



 


  

dagens mat:

lunch: 250 gram köttfärs, 200 gram korv+ lite pasta

mellan: proteindrink

kväll: 300 gram falukorv+lite pasta


Blev även behandling idag! Tack Jukka! Låret blir bättre o bättre =)!


Gött att se att Daniel tar chansen med sitt Wild Card och kör järnet!!

Av André Aldenhov - 20 juni 2013 17:10

Tidig träning idag. Körde precis som planerat. Lade på lite extra i gymet för att överträna litegrann. Passiv vila imorgon.

Körde alltså en special-komb i stöt. Typ:pressvändning med markerat stopp, därefter sjunka ner i sitt+överstöt. Vartannat set (jämna vikter) gjorde jag dessutom ännu en pressvändning efter överstöten+ en knäböjning. Allt för att testa/mjuka upp knä/lår litegrann + att pressa uthålligheten en aning. Även idag högt tempo med kort vila. Har filmat de två sista seten så det lägger jag upp lite senare ikväll.


pressvändn/sjunk+överstöt(+pressv+knäböj på jämna vikter): singlar på 60, 70, 80, 90, 100, 110, 120

bänk bred: 5:or på 50, 70, 80

rotation, armdrag, 2 sorters rodd, latsdrag, 2 sorters press, 2 sorters axlar, bic/tric, 2 sorters bencurl och hopp

Av André Aldenhov - 20 juni 2013 10:18


Fortsätter att pusha för SM-sajten som är upplagd av Svenska Tyngdlyftningsförbundet. All information som behövs för att kunna följa SM 2013 på plats eller på TV/ i dator!

http://iof3.idrottonline.se/SvenskaTyngdlyftningsforbundet/Hem/Klubbrum/SMTyngdlyftning/



Av André Aldenhov - 20 juni 2013 08:57

Idag är det lite stelt och ömt både här och där. Kanske inte så konstigt då. Inte kört några knäböj på apa-länge och igår drog jag till med ett antal tripplar, om än på lätta vikter. Strikt teknik med väl markerade stopp(alltså utan kontring, snarare stopp-och-sjunk). Nu spelar detta ingen större roll (tror jag...). Det kommer att bli körning senare idag ändå. Lite extra värmning/rörlighet, sen är det bara att ösa på=). Idag får det bli specialövning för stöt. Typ nån slags "hemmagjord" komb. Siktar även in mig på bänk och ett rejält gymvarv!

Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards