Alla inlägg den 29 juni 2013

Av André Aldenhov - 29 juni 2013 21:08


Idag blev det bara lite rörlighet och ett varv i gymet. Körde ryck på 40-50 kilo och sänkte vikterna lite i gymet:


Ryck: trippla på 40*5 set och dubbla på 50*2 set

rodd, latsdrag, 2 sorters press, bic/tric, 2 sorters axlar och 2 sorters bencurl


Hysteriskt ont i knäna nu...


lunch: 300 gram kött

mell: proteindrink

kväll: 200 gram köttgryta+ en potatis


Med risk för att bli tjatig: Hysteriskt ont i knäna nu...

Av André Aldenhov - 29 juni 2013 21:04




Såhär slutade omröstningen:


Vem blir Bästa Herrlyftare på SM 2013?
Oskar Svensson  
  55 %
Mikael Larsson  
  10 %
Ragnar Öhman  
  25 %
annan lyftare  
  10 %

Oskar favorit alltså, men även Ragnar har många röster. M.L och övriga lite efter...

Av André Aldenhov - 29 juni 2013 20:57


För er som följt bloggen ett tag ( 1000 tack förresten!!) är det ju ingen hemlighet att knäna, framförallt vänster, inte är sådär väl fungerande... Dessutom ganska känt att jag redan för massor av år sedan (typ förra årtusendet) tröttnade på linimentmissbruk och Voltaren-frukostar. Men nu ser det ut såhär när jag packar:


 

 

Känns sådär... Men det är på kort tid och för ett gott ändamål =). Från och med tisdag så är jag fri igen =)!

Av André Aldenhov - 29 juni 2013 19:21

Det är inte exakt samma utrustning på en tävling som vid träning. Eller rättare sagt: Jag gör lite skillnad på tränings- och tävlingsutrustning. Den största skillnaden är nog trikån. Förr brukade jag träna i trikå men det gör jag inte längre. I slutet på min (riktiga/förra) karriär fick jag tag på en grymt bra trikå. Inte riktigt liga cool som de gamla Adidas-modellerna men helt fantastisk i funktion! Långa ben med glidyta men framförallt skydd vid nyckelbenen! Riktigt bra! Har förstått att det nuförtiden är svårt (omöjligt?) att få tag på en sådan. Utvecklingen har gått bakåt! Hängsleliknande axlar... Sjukt kass!! Nåja, mitt exemplar håller resten av min karriär så jag klarar mig =).


    

Av André Aldenhov - 29 juni 2013 18:30

Kan inte bara sitta och tänka på tyngdlyftning hela tiden. Måste hitta kanaler ut ur ryckochstöt-tänket och in i någonting annat, något lite mera...levande?! Lättare läsning för att väcka nyfikenhet kan vara lämpligt. Detta är vad jag satsar på just nu:


 

Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards