Alla inlägg under juni 2013

Av André Aldenhov - 27 juni 2013 16:20

Idag känner jag mig faktiskt lite tom på energi. Åt något lite mindre till luch så det kanske är precis som det ska vara. Bäst att kolla upp vikten så jag inte ligger för lågt. Blir ganska många vikt-koll/dag nu för att säkerställa att jag ligger rätt i maten.


Sen blir det knäböjningar. Alltså, när dagen börjar så är inte knäböj det första man blir sugen på. Ömmar rejält!! Men när det börjar ledas upp litegrann så försvinner det värsta. Sen när det väl är dax, så brukar det gå att böja på benen. Hoppas det funkar idag med =)!


Imorgon blir det behandling. Kör sista "riktiga" passet idag och sen blir det bara lite skivstångsgymnastik för rörlighetens skull. Det är i den fasen som den mentala upptrappningen börjar på riktigt. Eller iallafall brukade...


Inför tävlingen kan det vara skönt att göra något annat än att fundera över ryck och stöt. Lånade några böcker idag som nog ska kunna funka: En biografi om Carl Milles, en om forntida Egypten och slutligen en rejäl volym om Ostindiska Compagniet. Blir Kanon!


Omröstningen fortsätter! Kolla i bloggens vänstermarginal och rösta på ditt favoritalternativ!!

Av André Aldenhov - 26 juni 2013 20:29

Omröstningen lutar fortfarande åt samma håll (Oskar) men en annan Trelleborgare har börjat knappa in. Ragnar är bara ett par röster ifrån täten! Fortsätt rösta på så får vi se sen på SM om majoriteten får rätt =)!


Dagens mat:

lunch: 300 gram kött och s rejäla smörgåsar

mell: proteindrink+banan

kväll: kebabsallad


Vikten fortsätter gå bra. Fortsätter äta lite extra varje dag för att inte gå ner för snabbt. Koll på läget och väger exakt det jag ska! Bra jobbat Janne, nu är det bara det sista kvar =)!


Blir väl knäböj imorgon istället eftersom det gick bort idag. Ska försöka få till behandling imorgon med eller så blir det nån annan dag. Dax för Jukkas behandling med. Inte missa det nu när hans rygg verkar fungera igen.

Av André Aldenhov - 26 juni 2013 20:22


Här kommer 3 filmer med dagens ful-ryck( 95, 102 och 105 kilo). Fantastiskt lätta i axlar/armar, lite jobbiga i dragfasen(lite nya vinklar/ömmande ljumske) och ful-dåliga sitt. Skit samma, riktigt roligt ändå =):



 


 


 

Träningsvärk i magen efter gårdagens 3-hopp och 5-hopp. Gött =)!



Av André Aldenhov - 26 juni 2013 16:26

Ett ganska märkligt pass idag... Hade ju tänkt köra lite knäböj men tänkte plötsligt på ett annat sätt. Ville ha lite styrkeryck istället. Tänkte flänga dit några halvtunga och sjunka ner i ryckknäböj för att vara lite förberedd på att komma halvdjupt. Värmde till sitt och märkte en intressant grej: Om jag "överdrog" litegrann och landade bak på hälarna med knäna pekande rakt upp (OBS!! Inte en rekommenderad teknik!!) så gjorde det knappt ont i knäet alls. Iallafall inte om jag landade på det "friska" benet... Naturligtvis var jag tvungen att testa =). Film kommer senare (jäklar vad det ser ut!!). Lätta var dom iallafall. Fortfarande ont i ljumsken i dragen men ovanligt stark i överkroppen. Spännande...


Blir knäböj imorgon istället


ful-ryck: trippla på 40*4 set, 50*2 set, dubbla på 60, 70, 80, singlar på 90, 95, 102 och 105

latsdrag, rodd, 2 sorters press



Av André Aldenhov - 26 juni 2013 12:05


Fick en kommentar förut till mitt tidigare inlägg spaning... Läs gärna den kommentaren! Tycker den är bra och kompletterar min egen poäng. Kommentera gärna även ni andra =)!


Snart dax att köra dagens pass. Kommer att bli tyngdpunkt på knäböj (om kroppen håller ihop). Även bänk. Vill egentligen köra drag, men har lite väl ont i ena ljumsken för det. Ont som skam i starten på draget. Får vila den biten istället.


Har jobbat vidare lite på mitt nya projekt nu under förmiddagen. Mest på planerings-/strukturstadiet än så länge och jag kommer nog att fortsätta "små-greja" med det under en längre tid. Ingen stress alltså, utan lugnt och metodiskt arbeta fram något som kan bli bra. Kanske märker jag under utvecklingsfasen att det inte är något att satsa på och isåfall är det ju bara att lägga ner. Men spännande just nu att se vart det leder =).


Omröstningen fortsätter men har tappat i intensitet. Rösta nu =)!!

Av André Aldenhov - 26 juni 2013 09:54

Ännu närmare SM 2013 nu. Väntar fortfarande på att det där riktiga suget ska infinna sig... Ser visserligen fram emot resan i sig, att deltaga och träffa trevliga människor, men... Kan inte komma undan det faktum att den där riktiga "killerinstinkten" inte finns. Dåligt bentränad, hindrad att gå för fullt, förutsättningarna drar ner stämningen en aning. Vet att jag kommer att tagga till när det väl blir dax. Att det finns en vilja att göra det bästa av en given situation. Någon slags "yrkesstolthet" finns kvar, men...


Idag är nog sista dagen som jag trycker till lite extra på träningen. Spännande att se hur kroppen hanterar gårdagens extra-fys. Var ju ett tag sedan jag körde sprint. Knäna känns OK(med dagens mått mätt) men igår var det inte jättebra så vi får väl se...


Börjar lägga mer tid och energi på fys-upplägg nu. Inte åt mig själv alltså. Nytt projekt på gång. Mer om detta längre fram. Men det är väl ingen hemlighet att jag börjar bli lite sugen igen på att ta hand om fys-träning igen med något lag eller individuell grupp. Trappa ner min egen träning till rehab/underhåll och att försöka utveckla något nytt ihop med andra.

Av André Aldenhov - 25 juni 2013 22:14

Såhär ser dagen ut i text:


pass 1

Pressvändning+överstöt: dubbla på 50*3 set, 70*2 set, singlar på 90, 105, 115, 125 och 132

dips, latsdrag, rodd, hopp och 2 sorters bencurl


pass 2

3-hopp, 5-hopp, sprint, kula bakåt


Fick dessutom behandling på lår/vader. Underbart =)!


Laguppställningarna börjar ta form inför SM 2013...


Hoppas Claes snart är hel i kroppen igen. Han behövs i lokalen!!


lunch: 500 gram färs, 2 rejäla mackor

mellis:proteindrink

Kväll: 400 gram kött, lite korv, majs och annat...

Av André Aldenhov - 25 juni 2013 21:54


Här kommer filmer från dagens träning. Först en ganska loj pressvändning med överstöt på 125 kilo, därefter en bra pressvändning med överstöt på 132. Kändes ganska bra. Text om dagens mat och träning i ett senare inlägg:



 


 

Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards