Alla inlägg under juni 2013

Av André Aldenhov - 25 juni 2013 21:33

Även idag har jag gjort lite film. Blir bl.a en pressvändning + överstöt på 132. Ganska bra lyft faktiskt. Lägger upp filmerna senare ikväll =).

Annars känns kroppen ganska kantig nu. Men så är det ju alltid när tävling närmar sig. Idag blev det dessutom dubbelpass. Körde sprint/hopp/kast på eftermiddagen. Kunde inte gå max såklart men kul ändå. Daniel laddade på hårt! Kul att se )=). Han verkar svintaggad inför SM 2013!


Nästa inlägg tar jag träningsdetaljer och lite film.

Av André Aldenhov - 25 juni 2013 12:12


Slänger ur mig en liten fundering här...



En liten check bakåt i tiden, jämförd med nutid. Helt och hållet ur mitt eget perspektiv...


Alla har vi väl en tendens att romantisera barndomen/uppväxten när vi sitter och minns tillbaks. Åtminstone de delarna som inte var fyllda med tråkigheter. Fullt medveten om detta kan jag inte låta bli att uttrycka en fundering kring en iakttagelse:

Jag vill minnas att från ”förr i tiden” så fanns en starkt kamratlig stämning inom lyftarsfären. Inte så att det gavs bort några segrar direkt, men att det mitt i all konkurens fanns en vilja att utveckla något tillsammans. Inom klubb, distrikt, riket. Kan inte minnas ett enda tillfälle då jag känt bitterhet över ”konkurrenternas” framgångar. Mina ”jämnåriga” kollegor, Tobbe, Marko, Gunnar, Marc W (kan bli en lång lista det här...) m.fl., lika glad blev jag varje gång jag hörde att de gjort nåt bra resultat. Lika kul var det varje gång man träffades och tränade/tävlade med/mot varann. Alltid lika stolt över att vara en del av denna (något udda) familj. Iakttagelsen då: Har på senare tid förstått att jag:


antingen:

Helt missat att tiderna förändrats såpass mycket att stora delar av detta försvunnit.


Eller:

Fullständigt missförstod situationen ”back in the days”.


Alternativ 3

är att allt är som förut, men att det bara är jag som inte är en del av det längre.


Försöker hänga med och höra vad som sägs, läsa mellan rader, känna strömningar mm. Tycker det verkar som att stämningen och tonen i lyftarlandet är ganska kärv... Kommentarer till kollegor känns mer otrevliga än kärvänliga. Många verkar ta chansen att ”hugga ner” en kollega hellre än att uppmuntra. Inte så att det gäller alla, men tillräckligt ofta tydligen för att jag reagerat över det. Sorgligt om det är så. Hoppas då hellre att det är jag som missförstått alltihop nu, då eller både och.


Hur tycker ni läsare (som förmodligen har mer kontakt med verksamheten än vad jag har) att det förhåller sig? Skulle tycka det var hemskt trevligt med lite kommentarer i detta ämne. =)



Av André Aldenhov - 24 juni 2013 21:34


...och här kommer filmerna med dagens styrkeryck + ryckknäböjning. Först 95 och sen 100:



 


 

Av André Aldenhov - 24 juni 2013 21:25


Här kommer dagens träning i ren text. Kommentarer skrev jag i förra inlägget och filmer kommer i nästa =).


Styrkeryck+ryckknäböj: dubbla på 40, 50, 60 singlar på 80, 90, 95 och 100

2sorters rodd, 2 sorters press, armdrag, latsdrag, bic/tric, 2 sorters axlar, 2 sorters bencurl, hopp


Omröstningen fortsätter! Viss övervikt för södra delarna av landet... Håller omröstningen öppen några dagar till. Fortsätt rösta!!


lunch: 300 gram fläskkött+150 gram potatis och 2 smörgåsar

mellis: proteindrink

kväll: 300 gram korv, 100 gram köttbullar och 150 gram potatis


Sjukt bra diet! Mycket energi att träna på =)!! Synd jag inte kan lyfta...

Av André Aldenhov - 24 juni 2013 17:19


Omröstningen fortsätter!! Just nu ser Oskar (såklart?!) ut att gå mot en favoritseger. Har själv inte varit inne och röstat än, men det är väl inte helt omöjligt att även min röst kommer att hamna där... =)


Dagens pass blev styrkeryck+ryckknäböj. Gick till 100 och det var segt men bra. Det sega försvinner sista veckan och sen är det nog som det ska. Däremot kändes knäet lite sämre idag så jag lät bli att göra knäböjningar. Laddade på med ett aggressivt superset i gymet istället. Filmer finns på 95 och 100 i styrkeryck. Lägger upp dem senare.


Fortsätt rösta!!



Av André Aldenhov - 24 juni 2013 11:21

Nu är den senaste omröstningen upplagd! Ligger i vänstermarginalen. Frågan lyder:


Vem blir Bästa Herrlyftare på SM 2013?


Rösta nu!! =)

Av André Aldenhov - 24 juni 2013 08:32


Nu närmar sig SM 2013!! Om en vecka är det dax. Arenahallen i Halmstad måndagen den 1 juli klockan 11.00 sätter det igång. Tror att det blir riktigt bra! Min egen insats kommer att få bedömas utifrån de förutsättningar som gäller just den dagen. Håller fortfarande kvar vid mitt tips att det ska gå att styrkerycka/pressvända+stöta 110+140. Kan gå om jag lyckas få till ett par bra ben/drag-pass nu på slutet. Idag hade jag tänkt att det blir styrkeryck+ryckknäböj. Kanske lite knäböj fram om det känns OK.


Tipsen inför SM har börjat trilla in. Johnny tippar t.ex 110+144. Hoppas han tippat rätt =)!! Ni andra är såklart hjärtligt välkomna med era tips! Kul att se liksom =)! Tänker dessutom lägga ut en SM-omröstning under dagen!!


Har inte fått kaffe idag! Börjar bli dax...

Av André Aldenhov - 23 juni 2013 20:16

Ingen träning idag och igår såg det ut såhär:


Knäböj bak: tripplar på 50, 70, 90, 110, singlar på 130 och 150

teknikryck: tripplar på 40 kilo*6 set

ryckdrag: dubbla på 70, 90, 110, singel på 130

2 sorters press, 2 sorters bencurl, bic/tric, latsdrag och hopp



Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards