Alla inlägg under juni 2013

Av André Aldenhov - 19 juni 2013 06:35

Igår körde jag en väldigt märklig övning... Skulle ju inte tränat igår men fick plötsligt lite tid över. Har nog inte gjort märkligare ryck sen vi stid i Olofström och körde med omvänd fattning, jag, Flisan, Sundh och vem som nu mer var där =)! Nåja, igår körde jag en slags styrkeryck där jag istället för att kontra och resa mig, markerade en inbromsning och därefter sjönk genom. Tog en på 95 som var bra och en på 100 som var sjukt dålig! Försökte sittrycka utan att böja på ene benet!! Moahahaha =)!! Sjukt fult som sagt och finns på film. Kommer senare idag. Jaja, syftet med övningen hursomhelst var att jag ville veta omjag hade lite marginaler på mina styrkeryck så jag vet att jag kan sjunka genom lite utan att direkt dra upp skadan igen. Testet föll väl ut!


Skulle egentligen haft lite sommarträning med klubben igår. Hopp, kast, sprint mm. Vi ska ha detta en gång/vecka hela sommaren. Tyvärr fick vi ställa in igår då det bara var jag som kom i tid. Axel kom sen, men fixade själv till en löprunda. Bra gjort!! Andra var sjuka och hade förhinder. Sånt som händer. Vi tar ny sats nästa vecka så får vi se hur det går. Hoppas det blir av då jag tror att det är bra för både lyftning, människa och gruppsammanhållning att köra lite spec-fys på sommaren!

Av André Aldenhov - 16 juni 2013 22:05

Ett par filmer: Först en ganska bra på 120 sen en 127:a som inte heller var så tokig...



 


 

Av André Aldenhov - 16 juni 2013 21:17

Fick kört lite explosivt idag, precis som planerat. Dessutom några lätta knäböjningar och lite bencurl =). Körde pressvändning+överstöt och gjorde knäböjning efter pressvändningen upp till 100 kilo. Kändes ganska bra. Sen tog jag några lyft till upp till 127 kilo. Min gissning är att jag kan behålla prognosen 140 kilo inför SM 2013. Slänger upp lite film på 120 och 127-lyften senare.


pressvändning+ överstöt: singlar på 40, 60, 70, 80, 90, 100, 110, 120 och 127

bic/tric, latsdrag och bencurl fram/bak


lunch:proteindrink

mellan: tacobuffet(mycket köttfärs och grönsaker!!)

kväll:200 gram keso


Har massor av energi för träning! Maten funkar =)!

Av André Aldenhov - 15 juni 2013 20:53

Idag blev det lite passiv vila. Dessutom lite okontrollerat ätande, fast bara bra och god mat så det är OK =). Tror dessutom att lite vila är bra. Nu blir det ju några dagar med ben-experiment och explosiva övningar.


lunch: proteindrink

mellis: kycklingfile och potatissallad+bröd

kvällen:kycklinggryta, ris o grönsaker



Av André Aldenhov - 14 juni 2013 22:40

Här kommer två styrkeryck från dagens pass. Det första på 95 kilo var väldigt bra. Det andra på 102 var lite tyngre vikter än vad jag brukar köra på, så det blev inte så rytmiskt. Dessutom jobbigt med benen nu (se tidigare inlägg). Men där finns viss kvalitet. Lyckas jag få till lite benträning under sista veckorna fram till SM 2013 så tror jag fortfarande att jag ska kunna få på ett styrkeryck i trakterna av 110 kilo.



 

Kom lite för nära med zoomen =)...
 

Av André Aldenhov - 14 juni 2013 20:29

Idag tränade jag så som jag skrev igår att jag skulle. Styrkeryck, drag, bänk och hopp. Filmade styrkerycken. Lägger nog upp dom i ett senare inlägg. Känner nu att det börjar bli jobbigt att upprätthålla tunga lyft utan att köra knäböj. Drog rejält i ena ljumsken på styrkerycken och dragen. Körde ryckknäböj upp till 70 kilo under uppvärmningen men jag måste ha mer ben för att kunna jobba vidare med lyften de här sista veckorna fram till SM 2013.


styrkeryck: dubbla(med ryckknäböj) på 40*2 set, 50, 60 och 70, singlar på 80, 90, 95 och 102(95 bra, 102 sådär)

ryckdrag: dubbla på 70, 100, 120, singlar på 120 och 140

bänk bred: femmor på 50, 60, 70, 80 singlar på 90 och 100

hopp och bencurl bak


lunch: 300 gram korv och 250 gram keso

mellis:proteindrink+banan

kväll: ca 300 gram köttfärs, ett bröd och grönsaker


Måste komma på ett sätt att köra ben. Ska testa lite nytt på söndag...

Av André Aldenhov - 13 juni 2013 21:10

Nybehandlad. Känns alltid bra precis efter och det var inget undantag idag. Tyvärr är ju den hemska knölen/blixtrande smärtan kvar i en viss punkt men förutom det så känns kroppen väldigt bra =). Passade dessutom på att gå ett varv genom gymet så det blev inte helt träningsfritt idag. Bra! Skönt att planen flyter på även om ursprungsplanen gick åt skogen. Tack vare det nya läget så har en del mål för framtiden börjat ta form. Spännande!!

Såhär blev träning och mat idag:


armdrag, 2 sorters rodd, 2 sorters press, latsdrag, dips, axlar bic/tric


lunch: 3 hamburgare(utan brödet) med en del grönsaker

mellis:proteindrink

kväll: 400 gram nötfärs, 3 potatisar och 150 gram keso


Känner att det MÅSTE bli styrkeryck, ryckdrag, bänkpress och hopp imorgon!!!

Presentation


Tyngdlyftning och annan träning!

Fråga mig

32 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards